Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dr Barış Çakır Burun Akademi

http://blog.milliyet.com.tr/burunakademi

16 Şubat '14

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Venezuella neden karıştı? Venezuellalı bir plastik cerrah anlatıyor.

         Mayıs 2013'deki Venezüella İSAPS kursu, meslek hayatımın en ilginç kongrelerinden birisiydi. Dr. Nazım Çerkeş Venezüella İSAPS kongresine gider misin diye sorduğunda direk evet demiştim. Dünya’nın en güzel kadınlarının çıktığı ülkenin plastik cerrahları nasıldı, çok merak ediyordum. Ancak zaman yaklaştıkça bize “merak etmeyin size body guard vereceğiz”, “Sakın Karakas havaalanından dışarıya çıkmayın, önce bizimle buluşun” gibi mailler geldi. Meğer dünyanın en çok adam kaçırılan ülkelerinden birisiymiş. Tüm bu korkular ile gittiğimiz Venezuella’da inanılmaz bir ilgi ile karşılaştık. Harika bir kongreydi. Ben, burun estetiği ile ilgili konuşmalar yaptım. Hemen arkasından 3 plastik cerrah yanıma gelip, bizi yarın ameliyat eder misiniz dedi :) Sonuç olarak çok öğrendik ve çok eğlendik. Bizimle ilgilenen Dr. Andres beni iki defa kaçırdılar dedi. Her şeyim gitti, sıfırdan tekrar başladım dedi.

Geçen hafta Venezuella’dan 2 plastik cerrah, 10 günlüğüne, burun estetiği ameliyatlarımı izlemeye geldi. Onlar geldikten 2 gün sonra Venezuella karıştı. İşin ilginç yanı, protestoların, Gezi olaylarına çok benzemesiydi. Neler olduğunu sordum . Anlattıklarından çok etkilendim. Bana olayı özetleyen bir mektup yazar mısın dedim. Yolladığı kısa mektubu Türkçeye çevirip ekliyorum.

 

        Dün, daha kaliteli yaşam ve güvenlik talepleri ile Venezüella’da halk ayaklanması başladı. Venezüella halkı korkularını yendi ve sokaklara indi. Halkın başkaldırmasının nedenleri çok fazla.

       Temel sebep, Venezüella'da hakim güvenlik problemi. Ülke, bugün bölgenin ve dünyanın en şiddetli ve tehlikeli ülkesi haline gelmiştir. Cinayetlerin % 98 de suçlu bulunamıyor yada yeterli ceza verilmiyor.

        Venezüella toplumunun karşılaştığı ikinci bir sorun , geçen yıl enflasyon % 58'e ulaşması. Venezüellalıları sokağa döken 3. ciddi sorun, Nicolas Maduro hükümetinin ifade özgürlüğünü kısıtlayan politikalarıdır. Hükümet 12 yıldır, ülkede döviz satın alınmasında ciddi kontrol uyguluyormuş. Gazeteler, dolarları olmadığı için kağıt alamaz hale gelmişler. 36 bölgesel ve ulusal gazete kapatılmış. Ayrıca, döviz krizi, gıda, kişisel hijyen ürünleri, tıbbi malzeme, gibi bazı temel öğeleri elde etmek için çok zor hale gelmiş. Protestolar,  baskıcı hükümete bir halkın uyanışı olabilir.

Dr. Andres

 

 

Dr. Barış Çakır

www.bariscakir.com

 
Toplam blog
: 91
: 328
Kayıt tarihi
: 03.03.13
 
 

Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanıyım. Fulya Terastaki ofisimde hastalarımı kabul e..