Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '12

 
Kategori
Güncel
 

Vicdani ret neden yasallaşmadı?

Vicdani ret neden yasallaşmadı?
 

AİHM Türkiye'yi 5 senedir uyarılarda bulunarak bu askerlik düzenlemesinin ilgili Avrupa sözleşmelerince din ve vicdan hürriyeti ile bağdaşmadığını ve ilgili yasayı çıkarması gerektiği yönündeyaptırımlarda bulunuyor, fakat Türkiye hala neden yasalaştırmadı? 

Düşünce ve fikir özgürlüğü herkese tanınan bir özgürlük fakat askerlikte yaşanan olayları anlatınca neden bazılarının zoruna gidiyor?

Pardon aslında yanlış bir kelime oldu.! Neden askeriyede yaşanan olayları halka anlatınca suç sayıyorsunuz?

Askerde güzelliklerden bahsedince hiçbir şey olmaz iken olumsuzluklarını anlatınca 'askerlikten soğutmak' suçu işlemiş oluyoruz.

Madem benim anlattıklarım ile vatandaşlar soğuyor askerde ki o zaman çoktan soğumuştur. 

Askeriyede kürtçe konuşmak yasak o kadar ki bölük komutanı kürtçe konuşanları argo bir deyim ile anlatarak cezalandıracağını söylüyor. 

Madem dilimi ben vatanımı koruduğum yerde kullanamayacağım sen neden buraya beni getirdin?

''Burası senin vatanın'' Burası benim vatanım ise ben niye vatanımda dilimi kullanamıyorum?

Vicdani Ret neden çıkmıyor? Vicdani Ret bugün yasalaşsın abartısız söylüyorum kışlalar boşalır. Şimdi içimizden vatanı kim koruyacak diyen arkadaşlar olabilir.

15 aylık asker 3 aylık eğitim ile vatanı koruyamıyor. Koruyor diyorsanız o sizin vicdanınız ile alakalı her gün ''bilmem nerde çatışma oldu şu kadar şehit'' bu mu korumak ? 

Nefes filminde bir sahne de karakol komutanı '' 2 dakika ne 2 dakikası be 45 saniye çıkar süslü püslü bir karı haberlerde yer alırsınız sonra magazin haberleri'' bu mu?

Ülkede bir tehdit var bu tehdit senin vatandaşın ya ne kadar istesende, istemesende bu senin vatandaşın.

Askere gitmemek bir çözüm mü? Bence değil.! 

Eeee ne yapacağız? Devlet ben değilim, benim aklım çözüme yetmiyor eğer devlet ben olsaydım söylerdim.

Çok güzel bir söz ile sonlandırmak istiyorum.

''Demiri demirle dövdüler; biri sıcak biri soğuktu. İnsanı insanla kırdılar; biri aç biri toktu.''

Sağlıcakla...

 
Toplam blog
: 83
: 5833
Kayıt tarihi
: 27.06.11
 
 

Manisa/ Soma Doğumluyum. Her ne kadar yazılar yazmayı bunları da paylaşmayı sevsem de bir gün yaz..