Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '19

 
Kategori
Hukuk
 

Yan Baktı Suçuna Avrupa Hukuku

Türkiye’de adam dövmenin cezası var diyorlar. Ben birini dövüp de hapis yatan kimseyi görmedim. Onun için birisi beni dövse karakola gitmem, adam ceza yemiyor ki,  yediğim dayakla kalıyorum. Biz Avrupa değiliz ki AB yasalarını uyguluyorsun. Yan baktı diye öldüren adama Avrupa yasaları uygulanır mı?
 
Avrupa’da sadece suç işleyecek yapıda kimseler suç işliyor. Bizde iyi denilen kimseler de suç işliyor. Namus diyor, dinime bayrağıma küfretti, bana hakaret etti, ayağıma bastı, yan baktı... İnsan olamamış yaratıklara sen insan kanunlarını uyguluyorsun, yanlış yapıyorsun.
 
Ben bunu merak ediyorum geri kalmış bir ülkede ileri demokrasi neye yarar? Bak istesem seni idam da ederim (çünkü edenler var)  ama insan onuruna   yakışır şekilde cezalandırıyorum desen anlayacak mı? Şüphesiz kanunlarımız da toplumun ulaştığı gelişmişlik seviyesine göre olmalı derken kelle kesenin biz de kellesini keselim demiyoruz ama uyguladığımız bu insancıl kanunlar onları insan yapmıyor sadece yararlanıyorlar, işlerini  kolaylaştırıyoruz. Yan baktı diye öldüreni beyefendi gibi karakola götürüyoruz.
 
Kanunsuzlar bu yumuşak kanunlardan istifade ediyorlar. Evrensel hukuk kuralları güzel de burası İsviçre değil. Çocuğa tecavüz etmiş öldürmüş, dışarıda idam ve linç diye bağırılıyor sen 18 yıl yatırıp salıyorsun. İsviçre’de(ya da benzer yerler) ceza caydırıcıdır çünkü o insanlar yaşamanın kıymetini bilirler. Seninki hayatın anlamını bilmiyor. Kendisi yaşamıyor seni de yaşatmıyor.
 
Avrupa’ysan Avrupa Hukuku uygulayacaksın. Annesini babasını doğramış adama evrensel hukuk kuralları uygulamak kardeşlerini de doğra demektir. Böyle yaparak ileri ülke olursun ama suç oranı düşmez çünkü insan olamamış kimselere insan gibi davranıyorsun. Önce gelişsinler sonra çağdaş hukuk. 
 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..