Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '11

 
Kategori
Şiir
 

Yaradan

Yaradan
 

"Kırmızı Değirmen" Şiirler kitabımın ön ve arka kapakları.


Göl kıyısındayım, akşam olmakta

Güneş veda etti yeryüzüne.

 

Gökyüzü, dağlar ve deniz

Hepsi bir renk; siyah ve lacivert

 

Ahmet Haşim’in kamışlarını,

Orhan Veli’nin balıklarını düşündüm

Çıkamadım işin içinden.

 

Veli’den yana idi deli gönlüm

Attım kendimi sulara

Balık oldum Köyceğiz Gölü’nde.

 

Kavun ve beyaz peynir

Nerde diye sordum yosunlara;

Deliye bakın deliye,

Sarhoş olmuş zavallı, dediler.

 

Kimi zaman derin sularda

Kimi zaman sazlar arasında

Dört döndüm avare

Ta... güneş doğana dek.

 

Tutundum bir demet saza

Aa.. bir de ne göreyim

Güneş doğuyor ters yakadan;

Kim sarhoşmuş çıktı ortaya!

     

Her yer kızıl, kızıl;

Gökyüzü, dağlar ve deniz

Sular kadın gibi sıcak ve buz gibi

Ben ise gölde sarhoş bir balık.

Bir sağa baktım, bir sola

Nerdesin dedim Tanrı’ya

 

Bütün balıklar gülüyordu bana

“Göllerde bu dem bir kamış olsam”

Diyecektim, diyemedim...

“Rakı şişesinde balık olsam” dedim

Sen zaten balıksın dedi çakıl taşları.

                   

Sordum Tanrı’ya: Sen sarhoşsun, dedi!

Bu gölde, güneşin batışı ve doğuşunu

Sen de izleseydin benimle, dedim;

Birlikte sarhoş olup şükrederdik Yaradan’a.

 

Kaynak: "Kırmızı Değirmen" Şiirler, Erkan Yukarıoğlu   

0212 2712071 - 0212 2939861

 

 

 
Toplam blog
: 34
: 326
Kayıt tarihi
: 30.04.09
 
 

Bir kamu kurumu yönetim kademesinden emekliyim. Yazı dünyam gençliğimden bu yana sürer, bu kapsam..