Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '17

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Yarı yıl tatilinde çocuklarla yapılabilecek etkinliklere alternatif öneriler

Yarı yıl tatilinde çocuklarla yapılabilecek etkinliklere alternatif öneriler
 

Hayat,ona ne yüklediğinle anlam bulur. D.S.


Şimdi pek çok sitede, blogda, sosyal ağlarda 15 tatil için etkinlik önerileri dolanıyor. Klasik her yıl böyledir. Yok şu, yok bu  etkinlik diye pek çok öneri sunuluyor. Kaliteli vakit geçirmek isteyen anne-babalarda  bu önerileri okuyor.  Etkinliklere katılamayan annelerde eksiklik duygusu hissediyor haliyle. Özellikle, özel sektörde çalışan annelerin tatili de yok.

Büyük kentlerde genellikle, aileler çocuklarını her hafta sonu çeşitli etkinliklere ya da bir yerlere götürüyor ama kalabalıklar içinde yalnızlar ordusu şeklinde dolaşıyoruz maalesef ki. Bunun için uzun zamandır gitmediğimiz akrabalarımıza gitmenin hiç bir zararı olmaz. Etkinlikler kalabalıkla yapılırsa daha eğlenceli de olur hem. Koşturma da gereksiz bence. Yok müzeye giriş saati kaçmasın aman yoğun kalabalığın içinde legolandde hiçbir şey kaçırmayalım.  Sinema sonrası kalabalık ve yağ kokulu fastfooda iç içe yemeğimizi yiyelim. (Yazarken kendim de yaptığım için utandım şimdi :) Yorulmuş eve dönelim.  Bunlar yerine imkanı olan tatile gitsin, memleketine gitsin..  Sinemaya da gitsin tiyatroya da ama koşturmaca yavaşlasın, iki haftanın tadı çıkarılsın nasıl olur ??????

Hem sonra, bu paylaşılan etkinliklerin çoğu büyük şehirlerde. Küçük şehirde oturan belki köyde yaşayan anne ne yapsın tatilde? Gerçi, en güzeli köy hayatı. (Oraya başka bir yazı da değineceğim.)

Bu tatilde; her zaman ki tatilde olduğu gibi öğretmen anne olarak, sabah koşturmacası yapmadan yaşamak istiyorum. Sabah kalk, kahvaltı et, ye, iç, doyur, giydir, servis hengamesi, kendin hazırlan okula git, çalış eve gel, yemek yap, (blog yaz :)) vs  yapmadan geçirmek istiyorum bu tatili. Hem kendim hem çocuklarım için. Sabah uyandıklarında doya doya oyuncakları ile oynasınlar istiyorum. Belki çizgi film izlesin. İyice açıldıktan sonra kahvaltı etsin istiyorum.  Acele etmeden.  Sabah kahvaltı masası, öğlene bağlasın istiyorum kendim içinde :) Sonra, bir yere gideceksek de öğlene doğru rahat rahat gitmek istiyorum. Koşturmaca olmasın istiyorum. Etkinlikler de yapmak ama akrabaları ile birlikte yapmak istiyorum.

Memleketten uzakta yaşamın en güzel tarafı tatil de gidecek bir ya da birkaç yerinin olması. Zamanla çocuklarımın zihninde şunun oluştuğunu fark ettim: Tatillerde dedeye ve teyzeye gidilir.  Her zaman gidilmediği için çocuklar çok değerli hissettirilir gittikleri yerde.  Orada gezdikleri evler hem değişik gelir onlara hem de doğal keşfetme ortamı çıkar. Bu şekilde hafızalarına yüklenen anılarla iç dünyaları zenginleşir.  Uzun zamandır görmedikleri aile bireylerini görmeleri de aile kavramının içselleşmesi için faydalı olur. Hem çocukların herkesten öğrenecekleri var. Yaşamı şekillendirmeyi,  ilişkilerde mesafeyi ayarlamayı öğrenir çocuk. Farklılıkları fark etmeyi de. En nihayetinde başka şehirleri de görmüş olur.

Son söz:

Bize dayatılan şeyleri alıp benimsemeden önce durup düşünelim derim. O olmalı, bu olmalı, şuraya da gidilmeli, bu etkinlik de yapılmalı, pek bir faydalı gibi bloglarda, sitelerde pompalanan şeylere dikkat edelim.

Hep ciddi yazı olacak değil ya bu da böyle bir yazı olsun ve burada dursun.

DİLEK SÖYLEMEZ

Psikolojik Danışman

yazar@dileksoylemez.com

http://www.dileksoylemez.com

 
Toplam blog
: 74
: 382
Kayıt tarihi
: 13.01.17
 
 

Kitap: EBEVEYNLİK NOTLARI - Kitapyurdu sitesinde satışta E-kitap: Kişisel Gelişim Değil..