Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yaşam bu dostum, bazılarına hep gülümser, bazıları ise cezalıdır doğduğu andan

Yaşam bu dostum, bazılarına hep gülümser,
onlara gününü gün etmek düşer.
Bazıları ise cezalıdır, doğduğu andan,
onlara da hep, isyan etmek düşer...

Bazıları beş- sıfır galip başlar, yaşama
ardına kadar açıktır önlerindeki tüm kapılar,
yollarında kırmızı halılar uzanır.
Sorun değildir, onların ekmek için
var etmeleri kurtlar sofrasında kendilerini.
Olmaz zaten böyle bir dertleri
çünkü protokolden hazırdır sofradaki yerleri.
Yani benim güzel dostum,
yaşam bazılarına
gümüş bir tepsinin içinde sunulur.
Onlara da sadece
seçip beğenip almak düşer, nazlanarak...

Yaşam bu dostum, bazılarına hep gülümser,
onlara gününü gün etmek düşer.
Bazıları ise cezalıdır, doğduğu andan,
onlara da hep, isyan etmek düşer...

Bazıları beş- sıfır malup başlar yaşama
sımsıkı kapalıdır önlerindeki tüm kapılar,
yollarında keskin kayalar uzanır.
Geçmek için bir kapıdan
kanatmak gerekir tırnaklarını en derinden.
Kalırsa öte kapıya umut dolu bir çaba
azmin adı yaşam olur
bir parça ekmek için
kurtlar sofrasının uzağında...

Yaşam bu dostum, bazılarına hep gülümser,
onlara gününü gün etmek düşer.
Bazıları ise cezalıdır, doğduğu andan,
onlara da hep, isyan etmek düşer...

Bazıları bilir işini
çabuk öğrenir, her kilidi açan anahtarın adını:
yalan, dolan, sahtekarlık
bolca şans, biraz da yalakalık
tıkır tıkır yürütür gemisini...

Ah dostum, ah!
Bir sen bir de ben
"Fakirin ekmeği umut" deyip
var gücümüzle zorlarız kapıları...
Kabul et, cezalıyız doğuştan
bu gidişle zaten
öde öde bitiremeyiz
nefes almanın ve vermenin diyetini...

Yaşam bu dostum, bazılarına hep gülümser,
onlara gününü gün etmek düşer.
Bazıları ise cezalıdır, doğduğu andan,
onlara da hep, isyan etmek düşer...

Hep denir ya dostum:
"Yaşama hakkettiği değeri vereceksin!" diye
salla gitsin!
Bana sorarsan hep unutulur:
"Hakkettiğinden fazlasını da vermeyeceksin!"

Lafın özü dostum:
"Ne kadar az ise bu adaletsiz yaşamdan beklentin
işte o kadar mutlusun!..."
http://zulalerik.blogspot.com/2009/05/yasam-bu-dostum-bazlarna-hep-gulumser.html

 
Toplam blog
: 12
: 853
Kayıt tarihi
: 07.08.08
 
 

Psikolog, yaratıcı drama uzmanı, öğretmen, danışman, biraz yazar, eee annelik de var, etkili iletişi..