Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yaşama bilincinin temel kriteri

Yaşama bilincinin temel kriteri
 

İnternet'ten alınmıştır.


Hayatın akışında yaşamı gözlerken her düzeyde insanın YAŞAMA BİLİNCİNİN temel kriterleri olduğunu, sabah uyanırken hayata ilk o kriterlerle baktığını fark ettim. 

Sonra kendi kriterlerimi;  sağlığım, işim, hobim, cinsiyetim ve sosyal aktivitelerim olarak düzenledim, her insanın bu değerlerle ilgini dizaynı olduğunu ama bazılarının bunun farkında olmadığını, bunların varoluş değerlerinin dizaynı olduğunu detaylarda farklılıklar olduğunu görmeye başladım.

Çevreyi biraz dikkatlice gözlemeye başladığımızda; bireyin bilincinin temelini oluşturan faktörlerin-kriterlerin; tutumluluk, müsriflik, lüks, ergonomi, cinsellik, ayıp, günah, özgürlük, başarı, ihtiras, hinlik, cinlik, puştluk, kıskançlık ve benzeri çokça kavram olduğunu görebiliriz.

Bireyin bilinç (yani davranış biçimi) kriterlerini önem sırasına göre tanımlayabildiğimiz zaman sosyal profilini, kişiliğini ve diyaloğumuzun ana faktörünü tanımlayabiliriz. Bu tanımda geçiktiğimizde yanıldığımızı çokça zarar gördüğümüzü anlamamız da olasıdır.    

Bilinçle yaşamak için kendi değerlerimizi ve kriterlerimizi tanımlamamız gerektiği gibi muhataplarımızın çevremizdeki kişilerin öncelikli değerlerini anlamamız gerektiğini özümsemeye başladığımdan beridir; çok insanla ya diyaloğumu sonlandırdım veya mesafe koymaya başladım. 

Hatta hayatımın akışına bilerek sinsice müdahil olanların tramvalar yaşattığını, büyük maliyetler ödediğimi özümsediğimde ilave çokça üzülmüştüm.   

Yaşamı detaylı gözlersek; cömertlerin etrafına cimriler, iyilerin etrafına kötüler, gözdelerin yanına yılanlar sıvışmıyor mu?

Biri birini tamamlayan üretken ilişkiler yaşanması dileğiyle.... 

 

 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..