Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Yaşamak! Ne güzel şeysin sen...

Yaşamak! Ne güzel şeysin sen...
 

Durdurmak mümkün değil mi acıları? Neden gücü yetmez buna insanın? Neden takılırda hayatın çelmesi ayağımıza, toparlanmak bu kadar güç olur? Mümkün değil midir, buna engel olmak, takılmadan atlatabilmek. En azından en hafif şekliyle yaşamaya da yetmez mi gücümüz?

En zoru çaresizlik sanırım.Bedeninize sizden izin bile almaya gerek görmeden girip yerleşen o sinsi ve yüzsüz hastalık karşısındaki çaresizlik.Bir adam gördüm dün.Bembeyaz pırıl pırıl bir yüzü var. Saçları dökülmüş.Çok güzel gülen, sıcakkanlı, sevgi dolu, yaşam dolu bir adam.
Kocaman bir yüreğe sahip belli ki.

Selam verip içeriye girdi.Tanıdıkları ile konuşurken kulak misafiri oldum.'Çok yaşlanmışsın', dediler.Gribim der gibi sanki, 'kanserim', dedi.Akciğer kanseri.Kemoterapi görüyorum dedi sıcacık sesiyle.'Geçer inşallah', dediler.'Geçecek tabiki', dedi.'Kaç aydır tedavi oluyorum, hastanelerdeyim hergün tabiki geçecek', dedi.Kanım dondu.65 yaşında bir adam, akciğer kanseri ve iyileşeceğine bu kadar emin.Hayat bu işte...Umut bu işte...

Her anımız umut.Hastalığına inanmayan bir adam.Hastalığın yıkamadığı bir adam.Var gücüyle direniyor o yüzsüz misafire.Bedenini ele geçirmiş hastalık ama ruhuna yaklaştırmıyor onu.Giderken öyle bir gülümsedi ki, içimden birşeyleri kopardı gitti.

Hiç tanımadığım bir insan.Sadece kulak misafiri olup, duyduklarım bunlar ve sadece 10 dak.gördüm kendisini.Ama nasıl etkiledi beni.Nasıl bir yüzü vardı, nasıl koskoca bir umudu.Utandım kendimden.Hayata ışıksız bakan gözlerimden.

Hayatı bırakamıyoruz kolaylıkla, yapışıp kalıyoruz bir köşesine.Hep yanımızda olacak sanıyoruz.Ama o öylesine meraklı ki bizi bırakıp gitmeye.

Umarım iyileşirsin bir an önce.Umarım o bembeyaz yüzün daha bir gülümser güneşe bakarken.O güneş senin içinde doğarken...
Umarım umutların hep yeşil kalırda, seni hayal kırıklığına uğratmaz.Sen öyle bir insansın ki o yüzsüz misafiri gülümseyerek kabul edecek kadar yüce bir insan.

Hep mutlu ol, hep gülümse ve umudunu asla kaybetme...Belki umut galip gelir bu defa...

 
Toplam blog
: 71
: 727
Kayıt tarihi
: 14.07.07
 
 

Almanya doğumluyum. Kocaeli'de oturuyorum. Üç yaşında bir oğlum var. Anadolu Üniversitesi Kamu Yönet..