Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '12

 
Kategori
Şiir
 

Yaşanılacak hikaye

Yaşanılacak hikaye
 

Koyu, ıslanmış toprak renginde

Meşeden yapılmış bir kitaplık rafındayım

Raflar yüksek gelsede gözüme

Macera severim ben, sen dert etme kendine

-

Bir rafda ağır abiler oturmuş

Kırmızı masalı kıraathanede  iki lafın belini kırmakda

Mahallenin tescilli güzeli geçerse sokaktan

Şöyle bir göz süzüp

Edeple oturmaktalar

-

Bir sağdakinde çocuklar ayakta

Uçurtmasını kaçırmış ağlayan mı istersin?

Yoksa elma şekerine diş geçiremeyip yalayan mı?

Ben en çok kırmızı başlıklı olanı sevdim aralarında

-

Biraz zor oldu ama, bir yukarı ki rafa geçtim

Ve tabiki yardım aldım

Bana balondan merdiven uzatan adamdan

Seyahat ne güzel şey

Hele ki böyle havadar olanı değil mi?

-

Neyse geçtim bir diğer rafa

Kalabalık, herkez koşturmacada

Büyük kitaplar gökdelen misali

Biraz soğuk, biraz karanlık

Burası ürkütüyor beni

-

Biraz ötede bir çingene masalı

Allı-morlu etekleri

Sazlı-sözlü dans ediyorlar

Bende katılsam diyorum

İyide ben dans etmeyi bilmem ki

-

Ve iniyorum aşağı rafa usulca

Oradaki manzara bambaşka

Dağlar, kırlar ve o küçük ev

Yaşayan varmı ki orada?

Bu da kalsın bir başka masala

-

Zaman su olup akmış

Tül olup uçmuş

Kuş olup gitmiş

Raflar bitmemiş

Kitaplar susmuş

Çünkü sabah olmuş

-

Daha gezilecek çok raf

Okunacak kitaplar

Yaşanacak hikayeler varmış

Bunlarda başka bir zamana kalmış...

FBA

 
Toplam blog
: 56
: 325
Kayıt tarihi
: 17.01.12
 
 

1987'de, Ankara'nın sokaklarında kırmızı-kahverengi yapraklar sonbaharın geldiğinin habercisi. Ta..