Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Gonca Kılınç Ergülen

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkocu

28 Mart '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yaşasıııııınnnnnnn ben mimarım!

Yaşasıııııınnnnnnn ben mimarım!
 

Ben mimarım, yaşamımızda önemli bir yer tutan Kariyer Mimarı...

Ben'i anlatırsam Kariyer Koçluğuna neden yüreğimi koyduğumu ve buna olan inancımı size ancak anlatabilirim. İlk yazımda üniversiteyi kazandığımda yaşadığım hayal kırıklığından bahsettim. Sınava hazırlanırken hedefim ODTÜ-Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü müydü? Hayır. Peki, ben ne planlıyordum?
Bunun cevabı için 8 ve 9 yaşıma dönmem gerekiyor. Nasıl yani mi? Sabredin anlatacağım.

Babamın bir kuzeni, İsmail abim ODTÜ Kamu Yönetiminde öğrenci, ben 8 yaşında. Köyde yaşıyoruz o zamanlar. Herkesin ağzında ona dair övgüler, Türkiye'nin bir numaralı okulunda okuyor, vs. Tamam, dedim ben de ODTÜ'de okuyacağım. Okul arkadaşlarıma söylediğimde bir tuhaf baktılar bana, fark etmez ben karar verdim. Hedef net...

Ben 9 yaşındayım, ailem Petrol Ofisi bayiimizin yanına bir de lokanta yaptırmaya karar verdi. Bir mimar geldi, ölçtü, biçti, çizdi. Dikkatle izledim onu, sonuçta ortaya çıkan binayı hiç beğenmedim. İçten içe eleştirdim. Bir kere güzelim ağaçların hışırtısını dinleyerek lokantanın o küçücük balkonunda bir kişi bile oturup yemek yiyemezdi. Ve karar verdim, kullanışlı lokantalar, evler tasarlamak için mimar olacaktım. O günden sonra baktığım her binaya, her eve nasıl planlanmış olsa daha iyi olur diye baktım, fikirler ürettim. Oldu mu benim hedef ODTÜ Mimarlık...

Ne oldu da ODTÜ Mimarlığı kazanamadım? Dersi derste öğrenen ben Biyoloji dersinde başarılı olamadım. Evde çalıştım desem çalışmadım, ders derste öğrenilebilmeliydi, bana sadece test çözmek kalmalıydı. Yıl 1997, ÖSS ardından ÖYS; ÖYS'de matematik, fizik, kimya netlerim birçok insan için hayal ama Biyoloji netim 18 sorudan 0. ODTÜ ağır bastığı için ODTÜ'de bir bölüm kazandım. İTÜ, Mimar Sinan, ... Herhangi birinde Mimarlık olabilirdi, tercih etmedim.

Benim bir sözüm var; ben hayallerim gerçekleştirmekten vazgeçmem, en fazla ertelerim... Yeterince param olunca bir arsa alacağım ve her ayrıntısına benim karar verdiğim bir ev yaptıracağım. Küçük, bahçeli, sevimli ve her ihtiyaca cevap veren türden... Mimarlık hayalimi azıcık ucundan da olsa gerçekleştireceğim diyorum yıllardır.

Geçen hafta bir anda aklıma bir şey geldi ve dedim ki benim Mimarlığı istememin temel nedeni işlevsel yapılar hayal ediyor olmamdı. Kariyer Koçluğunu niye seçtim? Sebebini çevremde gördüklerimi sayısal olarak sonuçlarını veren bir araştırma ile açıklayacağım.

Gallup Araştırma Merkezi 63 ülkede 1.7 milyon çalışana, en iyi yaptıkları şeyi işlerinde yapma fırsatına sahip olup olmadıklarını sormuş. Sizce yüzde kaçı "evet" demiş olabilir Sadece %20'si, işlerinde yeteneklerini ve güçlü yanlarını kullanabilme fırsatına sahipler! Ne yapılırsa bu %20'lik sonuç artar? İşte burada insanların seçim yapmaları gereken dönemlerde kendilerine sorulan güçlü cesur sorulara güçlü cesur cevaplar verebilmeleri, kendilerini iyi tanımaları ve etkin hedefler koyabilmeleri gerekmektedir. Bu noktada kim destek verebilir? Kariyer Koçu.

Kariyer Koçu kendisine başvuran insanların Yaşamının Mimarı, başvuranın kendi de İnşaat Mühendisi. Formülü buldum, sıra ispatında...

Mimar, bina sahibinin ihtiyacını, maddi durumunu; binanın bulunacağı yerin konumunu, doğal koşulları; imar yasalarını, çevre faktörlerini analiz ederek çizimi yapar. Kariyer Koçu da kişinin yetenek ve yetkinliklerini, değerlerini, psikolojik durumunu, eğitimini, çevresel koşullarını, kaynaklarını vs danışanla birlikte analiz eder; danışanın hedef belirlemesine, stratejisini geliştirmesine, yol haritasını belirlemesine ve eyleme geçmesine güçlü cesur sorularıyla pusula olur. İnsan yaşamının ortalama %70'ine karşılık gelen kariyerine yön verebilmesi için projelendirilmesinde aktif rol alır.

Çizimler tamam da binanın hayata geçmesini kim sağlayacak? İnşaat mühendisi. Her türlü hesaplamayı yaparak, doğru yönlendirmelerle, kaliteli malzemelerle, kararlılıkla, sabırla, depreme ve felaketlere dayanıklı, yıllara baş kaldıracak binanın inşasına İnşaat Mühendisinin önderlik etmesi, aktif rol alması gerekiyor. Aksi takdirde mimarın yaptığı çizim ne işe yarar! Kariyer Koçu ne derse desin, ne sorarsa sorsun, danışanın kararlı, azimli, doğru adımları atabilmesi, elindekileri en iyi şekilde değerlendirebilmesi ve geleceğe taşıması gerekir. Bu durumda Danışan=İnşaat Mühendisi.

Evet, artık gönlüm rahat... Ben Mimarım :)

Siz de kendi yaşamınızın hem mimarı hem de inşaat mühendisi olabilirsiniz. Mimara mı ihtiyacınız var? O zaman kariyer koçuna başvurun.

"Ben hayatımda bir gün dahi çalışmadım. Hepsi keyiften ibaretti." Edison

Sevgiyle kalın...

 
Toplam blog
: 4
: 1393
Kayıt tarihi
: 30.11.07
 
 

08.08.1978'de Eskişehir'de doğdum, ve orada büyüdüm. İlkokuldan itibaren hayalini kurduğum üniversit..