- Kategori
- İş Yaşamı - Kariyer
Yayıncılık Nereye Gidiyor?

Yıllardır firmaların tanıtımlarını yapmasına imkan sağlayan, kurumsal kimliğini oluşturma noktasında güzel fırsatlar oluşturan bir kurum yayıncılık sektörü.
Gelişen teknolojiyle birlikte reklam geleneğinde de değişiklikler oldu haliyle.Dijital iletişim araçları yokken, gazeteler, dergiler, broşürler vardı, hala da var. Ama şimdi karşılarında çok güçlü rakipler dimdik duruyor. Radyo, televizyon ve son yıllara damgasını vuran internet. Herşey çok değişti... Bir dergiye abone olup, yenilikleri, gelişmeleri vs.. bir ay, bir hafta sonra değil, anında takip edebiliyoruz artık.
Televizyonun aç tuşuna basmak ya da internet explorer'ı tıklamak yetiyor. Evet bu çok büyük bir yenilik çağımız için, reddedilemez bir gerçek. Ancak diğer tarafta kocaman bir emek yumağı yatıyor. Belki 20-25 yıla kalmadan tarih olacak bir gelenek... Kağıdın her geçen gün kullanımının azalması da buna örnek gösterilebilir.
Ancak biliyoruz ki okuyucu olmak çok farklı birşey, gazete ve dergi günümüzde hala çok önemli bir yere sahip. Ve ben şahsım olarak bunun bir gün bitecek olmasından çok gelişerek, büyüyerek ve yayılarak devam etmesi taraftarıyım.
Çünkü görünenin altında bir de görünmeyen kısım var, buna daha çok dikkat etmeliyiz. Ve isterim ki, toplum olarak kağıda, emeğe, basım-yayın organlarına sahip çıkalım. Çünkü yarın elle tutabileceğimiz bir dergimiz, açıp okuyabileceğimiz bir gazetemiz olmayabilir!