- Kategori
- İnançlar
Yaz Kuran Kursu örnek uygulaması
Başta şunu belirteyim, yaz kuran kurslarında ki tüm imamlarımız, müezzinlerimiz ellerinden geleni yapıyorlar. Ellerinden geleni yaptıkları halde ilerleme kayıt edemiyoruz. Tüm hocalarımızı kalben en içten kutluyorum.
Aksayan yönleri tartışalım istedim bir de Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesinin ve İlim Yayma Cemiyetinin ortaklaşa organize ettikleri yaz çalışması hoşuma gittiği için paylaşmak istedim.
Yaz kurslarında en çok dikkat çeken çalışma Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesinin ve İlim Yayma Cemiyetinin ortaklaşa organize ettikleri çalışmasıdır. Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesinin yaz kursunun içeriğinin içi boş değil. Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesinin “Okullar eve yakın olmalı” projesiyle alakalı uygulamasına imrenmemek elde değil.
18 Haziran 2012 tarihinde başlayan projeye insan nasıl olurda imrenmez, nasıl olurda örnek almaz? İnsanların ufku çok önemlidir. Bakış açımızın ne kadar boyuta tekabül ettiğini anlamamız yaptıklarımızla, sunduğumuz projelerle belli olur.
Örnek uygulamayı okuyunca, uygulamanın başından sonuna kadar emek çekmiş ve çekecek olanlara Allah yardım etsin. Projede fedakârlık var, sıcakta uğraşmak var. Ama şikâyet yok çünkü bu tür işler parayla olmaz. Bu çalışmalar çocuklara ve gençlere sahip çıkma adına olur ve de kalıcı olur.
Sabah dini öğretim ve eğitim programı uygulanacak, öğleden sonra tamamen sporla ilgili olması uygun. Böylece çocuklar eğitim ve sosyal aktiviteleri beraber yaşayacaklar. Tek yönlü değil.
Burada ki uygulamada eğitim ve öğretimin içinde bulunanların uygulamalarının farklılığını görebiliyorsunuz. Çocukların Kuran öğrenmeye gelmeleri için illaki bisiklet ödülü olmamalıdır. Ayakkabı olmamalıdır. Her gün dondurma, pasta, börek, çörek de olmamalıdır.
Orta kısımlara kayıt yaptıracak öğrencilerin fiziki yapısına uygun olan eğitimi vererek verim elde edilir. Fakat bazı uygulayıcılar bunu göz ardı ediyorlar. Çocukların yapısına uygun metotla yaklaşımlardan uzak olunca verim olmuyor.
Bugüne kadar çoğumuzun çocukları çeşitli yerlere dini öğretim almak için gittiler. Her yeni kurs döneminde çocuklarımız sıfırdan başladılar. Her dönem niçin sıfırdan başlanır bunun nedenlerini düşünmek gerekiyor. Çocuğumuzu sabah gönderiyoruz, öğle vaktine kadar kurs görüyor.
Nereden bakarsanız bakın en az günlük üçer saat orada bulunuyor. Verim elde edilmiyor. Yaz kuran kurslarının mutlaka gözden geçirilmesi değil, tekrardan ayrıntılı olarak irdelenmesi gerekiyor.
Yaz döneminde seyahat etmem gerekiyordu, seyahat ederken namaz vakti geçecekti, aracı çektim, abdest aldım, camiye girdim.
Çocuklar oynuyorlar, koşuyorlar, bir çocukta ders okuyordu güya, nasıl ders okutuluyorsa? Evet, camideki görevli, cemaat ve insanlar çocukları camiden uzaklaştıracak eylem yapmamalı. Bağırmamalı ve de hoşgörülü olmalı.
Bununda sınırı olması gerekir. Çocuklar yaz kurslarına gelmesi için etkinlik olacaktır. Cazibe merkezi haline getirmek içinde laubaliliğe varan izin de verilmemelidir. Özellikle aile kurslarda ki kazanımlarını sorgulamalıdır.
Kursa gitmek kifayet etmez. Kursların niteliği artmalıdır. Kurs gördüğü halde hiç gelişme yoksa ailelere ilgisiz diyemeyiz. Aileler çocuklarını Allah’ını bilen, Peygamberini seven, vatanını milletini sayan nesil yetişmesi için fedakârlık yapıyor.
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesinin uygulamasını örnek almak gerekiyor. Ne gibi çalışmalar yapılacağını ve nasıl kararlar aldıklarını da öğrenmek faydalı olur. Tüm dini kurslar için model bence bu uygulama.
Çevremizde ki kurslarında verimli, kalıcı, tekrara yönelik olmayan, ikinci, üçüncü kere aynı yerleri okumayan; kendini geliştirmeleri için gerekli motivasyonu yükleyerek çocuklara katkı sağlanmalıdır.
Birçok veli geçen sene oğlum/kızım gitti, bu sene de gitti tekrar baştan kurs veriliyormuş denince insan alınıyor. Kurs verenlerinde kendilerini yetiştirmeleri gerekiyor. Bu sahada başarılı olanları ziyaret etmeli, kendini geliştirmelidir.