Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '12

 
Kategori
Blog
 

Yazar - okur deneyim

Son 38 yıldır yaşamımı kendimin denek olduğu bir deneye çevirmiştim. Olumlu ve olumsuz sonuçlarını aldım. Yani deney işledi.

Son 5 yıldır başka bir deney yapıyorum:

Yaygın okunan internet sitelerinde yılda 200 makale ile 100.000 okur toplayabileceğimi gördüm.

Yaygın okunmayan internet sitelerinde yılda 100 makale ile 250.000 okur toplayabileceğimi gördüm.

Daha da az okunan internet sitelerinde yılda 50 makale ile yılda 1.000 okur toplayabileceğimi gördüm.

Örnekleme alanım ne?:

70 milyon nüfusta, 25-44 yaş arası % 10, üniversite mezunu % 10, yabancı dil bilen % 1, sürekli internet kullanan % 1 dilimleri dikkate alınırsa, milyonda birden 70 kişi.

Bu olası hedef kümenin yaklaşık yarısına 5 yılda ulaştım sayılır. Demek ki tamamına ve gelecek kuşaklara da yaşadığım sürede erişebilirim demektir.

Bu deneye, 38 yılda karşılaştığım Türkiye’nin en zeki veya en marjinal-sanatçı on binde birinin onda biri olan 700 kişinin bilgilerini eklersek, ortaya sonuç şu çıkıyor:

Aradığım kişi 1 Türk değil. Aradığım kişilerden biri kuadralektik yaratıcısı Hollandalı Marten Kuilman idi. 6 yıl önce internette buluştuk, belirtmem gerekmesin benim yazdıklarım nedeniyle.

Yazdığım konularla ilgilenen hiç kimse Türk veya yabancı aradığım kişi veya kişiler değil.

Aradığım kişinin niteliği şu: Benim veya Kuilman’ın yaptığı gibi, tek bir sözcük veya kavramın peşine düşüp, tüm ömrünü ona hasredebilmek yetisi.

Böyle kişiler artık yoka yakın azlıkta çıkıyor, yani devir artık karı-koca Curie devri değil.

Tarihte bir çöküş evresine girdiğimizi daha önce yazdım.

Aristo ve Lao Tzu’nun yazdıklarının 2.500 yılık serüvenlerini de biliyorum az çok.

Demek ki yaratacağım düşünce tohumlarının bir bölümünü bilerek belli beyinlere yerleştirdim, yerleştiriyorum ve yerleştireceğim; diğer bir bölümü ise, geleceğe yönelik bir kumar, av ve oyun olacak.

Bu oyunu kazanacağıma eminim. Ne kadar bahtsız bir deve olsam da, şansım Aristo’dan ve Lao Tzu’dan çok. Bunu büyük sayılar kuramı söylüyor.

Gerisi boş laf:

Yaşadım ve öldüm.

Oldum ve öldüm.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..