Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '07

 
Kategori
Turizm
 

Yemeğimi yedim, içkimi içtim, beni rahat bırakın!

Yemeğimi yedim, içkimi içtim, beni rahat bırakın!
 

Bir Turistin giydiği tişörte, yazdığı protesto yazısı. Turizm sezonu yaklaşıyor. Geçmiş yıllarda yaşadığımız olumsuzlukları yaşamamak dileğiyle, yaşanan sorunları dile getirmek istiyorum.

Didim’de yaşamış olmaktan dolayı, Didim’de gözlemlediğim, çoğu vatandaşlarımızın da rahatsız olduğu sorunlar:

Hanutçuluk: Turisti, sözlü ve fiili olarak davranışlarıyla rahatsız ederek, satışa, tanıtıma kabullendirmek.

Didim’de gözlemlediğim, yoldan geçen turistlerin önce önüne geçiliyor.

Turistler yanaklarından zorla öpülüyor.

Tarzanca bir yabancı dille, insanlar lafa tutuluyor.

Turistin yanında çocuğu varsa, hemen kucağa alınıyor. Turistin eşi taciz edilecek şekilde öpülüyor.

Turist zorla işletmeye çekilmeye çalışılıyor.

Kurtulan turist kurtuluyor, kurtulamayan işletmenin yolunu tutuyor.

Turist masaya oturuyor. Hanutçu da oturuyor aynı masaya. İlgi gösterme adına turistin eşini süzmeye başlıyor. Hanutçu kalkıyor gidiyor tekrar gelip oturuyor masaya.

Özgürlüğüne düşkün insanlar, bu durum karşısında çok rahatsız oluyorlar, karşısındaki kişiyi de kırmak istemiyorlar.

İşletmelerin önünde geçmemek için yollarını değiştiriyorlar.

Uzun sürecek tatilini kısa kesmek zorunda kalıyorlar.

Hanutçular, getirdiği müşteri karşılığı ayrıca prim aldıklarından, yoldan geçen turistlerin önü kesiliyor, birinden kurtulmak yetmiyor diğerleri bekliyor sırada. Bu ilkel davranışın, dünyada başka örneği yoktur..

Bu kişi haklarına ve mahremiyetine saygısızlık ve saldırıdır.

Ayrıca ülkemiz, rezil edilmektedir. Turizm baltalanmaktadır.

Hanutçuların, garsonların bu davranışı sadece turistleri değil o bölgede yaşayan insanları da çok rahatsız ediyor.

Hanutçulara müdahale etmek isteyen vatandaşlar, işletmeler tarafından tehdit ediliyor.

Sahilleri dolduran, kendisini bir şey sanan tacizci hanzolar, kumsallara yatarak sağı solu röntgenliyorlar. Turistler, vatandaşlar bu durumdan çok rahatsız oluyor.

Ülkemize gelen bayan turistler, kolay kadın olarak görülüyorlar ve taciz ediliyorlar.

Turiste ayrı yerliye ayrı fiyat tarifeleri uygulanıyor. Bunları da göstere göstere yapıyorlar.

Turizm ülkemiz için, önemli bir gelir. Bunun için bu iş ciddiyetle ele alınmalı.

Turizmde çalışanlar, öncelikle eğitilmeli. Hanutçuluk önlenmeli. Turizm polisi veya fahri polisler oluşturulmalı. Yerel makamlar ve belediyeler bu işe ciddiyetle sarılmalı. İşletmeler uyarılmalıdır. Plajlarda insanları taciz edenlere karşı tedbirler alınmalıdır.

Turistler, tişörtlerine, yemeğimi yedim, içkimi içtim, beni rahat bırakın diye yazmak zorunda kalmasınlar.

İyi bir turizm yılı dleğiyle...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..