- Kategori
- Mağazacılık
Yerli yatırımcılar her ne kadar Best Buy örneğinden dolayı havaya girse de...
Ülkemizde bazı yabancı kaynaklı teknoloji devleri geri adım atma kararlarını açıklarken bazıları ise yeni yatırımlarla biz halen buradayız demeye devam ediyorlar. 2009 yılında Forum İstanbul’da ilk mağazasını açan Saturn ikinci mağazasını iki yıl sonunda Taksim’in en işlek yeri olan İstiklal’de açtı. MediMarkt ile aynı gruba bağlı olan Saturn mağazaları konsept olarak kardeş grubuyla aynı özellikleri taşıyor olsa da dışarıdan çok farklı şirketler gibi görünmeye devam ediyorlar.
Şimdi burada bir soru ortaya çıkıyor, neden dünya devi bir firma geri çekiliyor da Saturn ve Media Markt halen piyasada böyle dik ayakta durabiliyor veya duruyormuş gibi gözüküyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri ülkeye girişlerinde uzun vadeli projelerle geliyorlar ve ciddi zarar bütçeleri ile işe başlıyorlar. Aynı zamanda bu firmaların en büyük avantajlarında biri metro grubu sayesinde türk insanını çok iyi tanıyorlar ve nabzını iyi tutuyorlar. Reklam çalışmaları bazen insanları çok kızdırsa da genelde sımsıcak objeler kullanıyorlar.
Bunun yanı sıra personel yönetimlerinde de büyük bir oranda başarı sağlıyorlar. Firma personeline güven veriyor ve bu da firmaya artı değer olarak geri dönüyor. Mağazaların kendi satın almalarını yönetmeleri de piyasada hızlı hareket edebilmelerini ve rakiplerine anında cevap verebilmelerini sağlıyor. Bu ve bu tarz artı değerlerin bileşkesi de bu grubun ayakta durabilmesi için gerekli gücü oluşturmuş oluyor.
Yerli yatırımcılar her ne kadar Best Buy örneğinden dolayı havaya girse de geride kalan rakiplerini asla hafife almamaları gerekir. Ben Saturn ve ekibine başarılar diler ve örnek girişimleriyle rekabete güzel bir hava katmalarını temenni ederim. Rekabetin olduğu yerde müşteriler için kalite vardır.