Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı)

YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı)
 

sınavda ter döken gençler(görsel netten)


Malım, mülküm, sandığım kürküm, ilk göz ağrım, aslanım. İlk torunumu bu sözlerle çağırırım, 3 erkek torunumun ilki, ikinci torunum da bu sene Öğretim 8. sınıfta, o da bitirme sınavlarına girecek, Allah hepsinin yardımcısı olsun.

İlk göz ağrım, bugün YGS Yükseköğretime Geçiş Sınavına giriyor. Dün akşam telefonda kulağına okudum, dualar ettim. Her iki torunumu da alıştırdım, sınava girmeden telefonda kulaklarına okuyorum, dualar edip moral veriyorum. İzmir’de bulunan ikinci torunuma da okuma sırası gelecek,  Her ne kadar heyecan duysam bile onlara yansıtmamaya çalışıyorum. Çünkü gerek aile bireylerinin ve gerekse sınava girecek öğrencinin aşırı stres ve kaygı yaşamaları, gençlerin üzerinde olumsuz etki yapar onlarda psikolojik ve fizyolojik sorunlar ortaya çıkabilir. Torunuma, akşam ağır yemek ve abur cubur yememesi konusunda telkinde bulundum ve uykusunu almasını, olumlu düşünmesini, başarılı olacağını, dikkati dağıldığında derin nefes almasını, gevşemesini ve kendisine güvenmesini söyledim. “Tamam, Babaanneciğim, merak etme, heyecanım yok, ben hazırım, erken yatacağım, önerilerin için teşekkür ederim” dedi bana.

Şu anda gençler sınavdalar, hepsine başarılar diliyorum. Sınavdan sonra. Sevgili veliler lütfen şu hususlara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor: Yavrunuzu başkaları ile karşılaştırmamaya özen göstermelisiniz, zira her kesin yeteneği ve yapabildikleri kendisine göredir. Yavrunuzun sınavı nasıl geçerse geçsin takdir etmeli, onu sınav stresinden uzaklaştırıp, birlikte güzel bir yere gidip yemek yemeli ve dinlendirmelisiniz. Neşeli ortamlara götürmeli, cezadan aşırı ödülden kaçınılmalı, sınav sonuçları gelmeden fazla tahmin yürütmek yerine, onu teşvik edici, cesaretlendirici konuşmalar yapmak en akılcı çözümdür. Unutmayalım ki başarı da başarısızlık da insanları, doğruları bulmaya iter. Sınav sonucu başarılı olan gence, meslek seçmesinde asla baskı yapılmamalı.

Başarılı ve mutlu olmanın koşulu sadece sınav kazanmak değildir. Çalışma yaşamına başladıktan sonra da Yükseköğretimi tamamlamak mümkün olabilir.

Aşağıda sevgili torunlarıma yazdığım şiirimi takdir ediyorum. Vatanına, Milletine, ailesine hayırlı evlatlar diliyorum.

KUŞLARIM

Kahkahalar atın, gülsün hep yüzünüz,

Daima doğru olsun özünüz, sözünüz,

Gururum, canlarım, yaşam kaynaklarım,

Sevinçliyim, iyi ki varsınız Arslanlarım.

 

Yanımda olmasanız da, bana taze kansınız,

Sizleri düşündükçe sevgi coşar içimde,

Mutluluktan uçarım gördükçe hep yanımda,

Sevinçliyim, iyi ki doğdunuz Arslanlarım.

 

Kalbimde yeşerdi, filiz verdi güller,

Kuşlar kondu güllere, kokuyor bahçeler,

Dertlerim bitti, kederlerim yok oldu,

Sevinçliyim iyi ki doğdunuz Arslanlarım.

 

Ilık bir rüzgâr esiyor denizden şimdi,

Rüzgârla sevgilerimi gönderiyorum size,

Hayırlı, dürüst bireyler olun milletimize,

Sevinçliyim, iyi ki doğdunuz Arslanlarım.

NAHİDE ÇELEBİ

 (Sevgili Torunlarıma..)

29 Eylül 2012

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..