Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '08

 
Kategori
Anılar
 

Yil 1995, 17 ocak

Yil 1995, 17 ocak
 

Deprem (Japonca harflerle )


Zaman zaman evimizde yabanci ulklerden gelen ogrencileri konuk ederiz. 1995 yilinin ocak ayinin ortalarinda konugumuz var. Ilginc olani konugumuzun Turk ogrenci olmasi idi. Konuk ayin 16 sinda kendi evine dondu aksam uzeri. Biz de ugurladiktan sonra kendi evimize. Nedense uyuyamistim uzun sure. Tam daldigimda diklemesine bir sarsinti ile uyandim. Oyle kucuk bir sey degildi. Esimi uyandirdim. "Deprem, merak etme durur ." dedi ve yeniden uyudu hala salalniyorduk o sira. Artcilar geldikce hemen TV nin dugmesine bastim. Bizimde yasadigimiz yeri de icine alan ama Kobe sehrinde daha cok hissedildigi haberi verildi. Sabahin koru. 5:45

Hemen kardeslerimden birini aradim biz iyiyiz diye. Sonradan hatlarin cok mesgul olacagini dusunmustum. Evimizde bir iki catlak olustu bahcedeki tastan lanternler yikildi. Ama o da bir sey mi ? Daha sonra gunlerce TV deki goruntuler icler acisi idi ..Hic yikilmaz denilen Express yollar oyun kagitlari gibi yikilmis yangin ve yikintilar nedeniyle 6000 den fazla kisi olmustu.

Daha sonra ulkemizde olan depremin acisinin yaninda bu deprem hic kaldi. Yasayanlardan duydum gormedim ama.. ardindan Endenozyadaki deprem ve tsunami ustune tuz biber ekti sanki ..

Bu ulke depremin fiziksel yaralarini hemen sardi. Evsiz barksiz kimse yok ama yalniz yasayan ozellikle yasli insanlarin cogu yasama umitlerini yitirdiklerinden midir nedir bimiyorum olenlerin sayisinda artis var.

Yarin sabah yine saat 5:45 de Kobe de olenleri anmak icin toren duzenlenir eller birlestirilip dualar edilir gozyaslari dokulur.

Ulkemiz ile Japonya nin ortak kaderi deprem. Bizim yasadigimiz bolgede ve Tokyo bolgesinde her an buyuk bir deprem olma olasiligi o kadar yuksek ki ... Biraz once biraz sallandik. Ama bu tur sarsintilar artik haber olmuyor bile. Bazan TV de yazi olarak verilir.

Nette gazetede ulkemizde deprem haberlerini okuyorum. Yillarca yasadigim bir kere bile sallanmayan Ankara cevresindeki depremleri, diger depremleri kusku ve merakla izliyorum.

Korkulanin basa gelmemesi ve yapilarin depreme dayanikli yapilmasi icin gorevlilerin titiz davranmasi dilegiyle.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..