Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '07

 
Kategori
Futbol
 

Yılın kadrosu

Berk Gün isimli arkadaşımızın uefa.com'da yer alan ''Yılın 11'i'' ile ilgili düzenlenen anketle ilgili görüşlerini okudum. Arkadaşımızın eleştiri noktalarına ve benim de konuyla ilgili fikirlerime gelelim...

Birincisi; ben de oyuncuların belirli bir pozisyonda sabitlenmesine karşıyım. Günümüz futbolunda böyle bir ayrımı yapmak pek doğru değildir. Takım sistemi; 4-1-2-1-2 şeklinde düzenlenmiş ve değiştiremiyoruz. Diyelim ki, ben Diego'ya ve Kaka'ya aynı anda oy vermek istiyorum, bu mümkün değil. Çünkü; ikisi de hücuma dönük orta saha oyuncuları olarak değerlendiriliyorlar ve böyle bir seçim yapmamız mümkün değil. Oysa ki, forvette sadece Zlatan Ibrahimovic oynasa ve arkasında da Diego ile Kaka oynasa bence çok fantastik olurdu.

Gelelim ikinci noktaya. Bence futbolcuların tek tek değerlendirilmesi ve bir araya getirilmesi doğru değil. Tamam, burada gerçekten oyuncuları biraraya getirmediğimizin farkındayım ama örneğin sol çizgide geride Philip Lahm'ın, önünde Florent Malouda'nın oynaması halinde çok dengesiz bir sol kanat oluşacağını düşünüyorum. Bu nedenle futbolcular ikili olarak değerlendirilseler çok daha güzel olur. Mesela, orta sahada Andrea Pirlo-Gennaro Gattuso ikilisini tek tek düşünmemiz halinde işleri zor ama ikisi bir araya geldiğinde neler olduğunu Milan takımında gördük, görüyoruz.

İşte bu nedenle benim seçimim farklı olur. Takımım; 4-1-2-1-2 şeklinde olmaz bir kere. Dünyanın en iyi futbolcusu Kaka Leite çift forvetle çok zorlandığı için sistemi 4-1-2-2-1'e çevirmekte fayda var. Şimdi gelelim seçimlerime:

Petr Cech (Chelsea) - Bu sezon çok iyi olmaması bana birşey ifade etmiyor, futbolcuları gerçekten korkutuyor.

Daniel Alves Rio Ferdinand Nemandja Vidic Patrice Evra

Andrea Pirlo

Gennaro Gattuso Ryan Giggs

Diego Kaka

Zlatan Ibrahimovic

Takımımızda üç Milan'lı, dört Manchester United'lı yer aldı. Üç Brezilyalı var. Takımın en zayıf halkası olarak N.Vidic olarak gözükebilir ama Rio Ferdinand'ın partnerinin John Terry olması durumunda olabilecekleri gördük...

 
Toplam blog
: 641
: 316
Kayıt tarihi
: 16.12.07
 
 

Bir uluslararası ilişkiler öğrencisinin gözünden dünya ve bonusu olarak da futbol... ..