Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yoğurtlu dondurma farkı

Yoğurtlu dondurma farkı
 

Yoğurtlu dondurma farkı


Yaz mevsiminin yaklaştığı şu günlerde herkesin gözü serinletici gıda ve içeceklerde. Havalar yavaş yavaş “ Ben geliyorum, yakmaya geliyorum. “ derken  ona cevap veren “ Ben varım, rahat olun. “ gıdaları da her zaman yanımızda. Bunların başında hepinizin bildiği dondurma yatıyor. Siz çok özlemeseniz bile çocuğunuz, torununuz “ Hangi ay dondurma yiyebilirim? “ diye sormaya ve sizi fenalaştırmaya başladı diye düşünüyorum, gözlemlerim bu şekilde .

Dondurma üzerine birçok şey konuşabiliriz, farklı açılardan bakabiliriz. Yıllardır karşımıza farklı çeşitlerde çıkan bu gıda ürünü bizi şaşırtmaya devam ediyor. Önceleri sadece meyve çeşitliliği ile bizi şaşırtırken, “ Aa o da mı varmış, bu renk ne kadar değişik. “ tepkilerinden sonra bu sefer dikkatimizi farklı bir şekilde çekmek istemiş anlaşılan. Hoşuma giden farklılık : Yoğurtlu dondurma. Direk sütten yapmayalım düşüncesiyle mi yola çıkmışlar bilmiyorum, tek bildiğim mantıklı ve ilgi çekici bir gıda üretiminin sağlanmış olması. Aslında bu yıllar önce de denenmiş ama nedense çoğu kişinin bilmediğini görüyorum. Yoğurtlu dondurma üretiminde direk süt yerine yoğurt ya da süzme yoğurt  kullanılıyor, proses aşamasında bazı meyveler ilave ediliyor.  Şuan için farkına vardıklarım,  sade – şeftali, bal – krokan , sade- vişne şeklinde. İlerleyen günlerde bu çeşitlerin artacağını düşünüyorum. Gördüğüm kadarıyla çoğu kişi yeni yeni keşfetmeye başlıyor.

Hem dondurma hem de yoğurt aşıklarına kısa yoldan bir çözüm üreten bu gıda ürünü, dondurma sektörüne de fazlasıyla renk katmış gözüküyor.  Kişisel önerim ise, paket üzerinde az miktarda “ fındık, ceviz, leblebi, kuru üzüm. “ sunulması.  Maliyet açısından değil, sağlık ve tüketici memnuniyeti açısından daha da güzel hatta harika olur. Öyle değil mi?

Not :  “  Yoğurt mu dondurmadan, dondurma mı yoğurttan. “                          

Sağlıkla Kalın!

Gıda Mühendisi –  Nermin Özge Bilge 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..