Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '17

 
Kategori
Deneme
 

Yok Sayarsak Gerçekte Olsa Bile Bizim İçin Yoktur

Ya Korkut bu neyi ifade eder ki; varsa bir şey sen yok desen nolur? Çok şey ifade eder çoookkk… Bir şey benim için yoksa benim için önemli de olmaz. Adından değerinden kaybeder. Ve bir şeyi bir kişi değil çok sayıda kişi yok sayabilir.

Var olan şeylerin bizim kabul edip değer vermemizle varlıkları anlam bulur.

Yok saymak (yok hükmünde görmek) yok sayılan açısından çok önemlidir. Hayatımızda yok sayılan şeylerin varlıkları tartışmalıdır. Bu biraz da bir kişinin bir kişi hakkında “tanıyorum ama tanımıyorum” demesine benzer.

Tabii ki burada yok sayanların gücü ve sayısı önemlidir.

Gerçek olmayan, olsa bile olmaması istenen, karşı olunun şeyler için kızgınlıkla karışık tanımak kabul etmek istemediğini bildirir bir şekilde ”Benim/bizim için yok hükmündedir” denilir.

Peki, denilir de nolur? Yok sayanların gücüne göre yok olur; değerini/önemini kaybeder… Yok saymak öyle basit bir şey değildir. Gerçekten yok sayarak bir şeyi yok edebilirsiniz; çünkü her şey varlığıyla değil değeri ve ona verilen önemle var olur.

Kale almamak gibi bir şey bu… Kızıyorsun, karşısın, değer vermiyorsun… Yine de senin için var; ama yok sayıyorum, benim için yok hükmündedir dediğin zaman gerçekten o kişi için yoksundur. Ölmek bile seni yok sayan kişi için daha hafif olur. Yok saymak bir kişiyi/bir şeyi reddetmenin en son şeklidir, ötesi yoktur.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..