Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '13

 
Kategori
Güncel
 

Yolu Trabzon’dan geçen sanatçılar

Yolu Trabzon’dan geçen sanatçılar
 

Sanatçılar ve Nazan Şara Şatana


Muhteşem tabloları bir arada; onlarca ressamın eserlerini yanyana görünce heyecanlanmamak ne mümkün.

Bütün ustaların sanat eserleri sergilenmişti.

Birbirinden güzel, anlamlı, hikâyeleri olan, anlatıları ta uzaktan farkedilen renklerin bir biri ile asude bir şekilde birarada oldukları muhteşem bir sergideydim.

Doyasıya gezdim.

Tek – tek bütün tabloları inceledim.

Ressamları hakkında bilgi topladım.

Çok önemli, çok değerli üstadlarla tanıştım.

Hocalar, doçentler, profesörle tablolar hakkında konuştum.

Onlarla resimler çektirdim.

Onlarla resim sanatı hakkında ciddi – ciddi muhabbet ettim.

Hani kıyısından – köşesinden biraz resim yaparım, birazda anlarım ya!

Onların yanında bundan söz etmeye bile çekindim.
Çok güzellerdi, çok iyiydiler.

Ben hepsini yürekten, tüm kalbimle tebrik ediyorum.

Ellerine yüreklerine sağlık…

MKM Beşiktaş Çağdaş Galerisi, Trabzon Araştırmaları Vakfı’nın (TAMEV), Trabzon’lu ya da Trabzon’dan yolu geçen dört kuşak sanatçıyı biraraya getirdiği önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı.

TBMM eski başkanlarından Necmeddin Karaduman’ın başkanı olduğu TAMEV bu sergi dolayısıyla, katılan 75 sanatçı ve yapıtları ile ilgili detaylı bilgi ve görsellerin yer aldığı bir de kitap/katalog yayımladı.

Vakıf, tarihsel bir belge ile desteklenen bu sergi ve ileride düzenlenecek diğer etkinlikler ile Çağdaş Türk Sanatı’na katkı sağlamayı amaçlıyor.

Serginin 13 Şubat 2013 akşamı yapılacak olan genel açılışı öncesinde, 12 Şubat akşamı saat 19.00 – 20.30 arasında sanat, siyaset ve iş dünyasının önemli simaları ile basının yer alacağı özel bir davet verilecek. Bu davette; vefat etmiş hocalardan Zeki Kocamemi ve Bedri Rahmi Eyüpoğlu ile yaşayan en eski;

“Yolu Trabzon’dan Geçen Sanatçı”

Kayıhan Keskinok’un:

“Hocaların Hocası”

Ödülü ile onurlandırılacağı birde tören yapılması planlanıyor.

TAMEV’in öncüsü olduğu bu sergi, son yıllarda benzeri görülmemiş önemli ve kapsamlı bir sanat etkinliği olarak İstanbul sanat çevrelerinde adından çokça söz ettireceğe benziyor.

Sergi 13 – 28 Şubat tarihlerinde Pazartesi günleri hariç 10:30 – 19:30 saatleri arasında tüm sanatseverlerin ilgisine açık olacaktır…

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....