Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '22

 
Kategori
Üniversiteler
 

YÜKSEKÖĞRENİMDE REFORM

ANAYASA

T.C. Anayasası'nın 42. Maddesi; "Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. (...). Eğitim Çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. (...). İlköğretim kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet olullarında parasızdır. (...)" buyuruyor.

EĞITİMDEN YOKSUN BIRAKILMAK

Bir kimse eğitim ve öğrenim hakkından nasıl yoksun bırakılailir? 

1. Okul vardır, aile göndermez

2. Okul yoktur gidemez

3. Okul paralıdır ödeyemez

"Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz"  diyen bir Devlet; ilköğretimi zorunlu tutarak ilköğretimde sorunu çözümlese,  okul yokluğunu özel şirket ve vakıf okullarıyla giderse de;  paralı eğitim eğitim ve öğrenim hakkından yoksunluğun nedeni olmaya devam etmektedir.

ÖĞRETMEN KÜRSÜDE  ÖĞRENCİ  SIRADA YÜZYÜZE EĞİTİM

Taş Devrinden günümüze kadar öğreten kürsüde, öğrenen  srıada yüzyüze eğitim teknolojisi süregeliyor. Derse yetişen girebilir, tekrarı yoktur. İlk ve ortaöğretimde çocukların ve gençlerin sosyalleşebilmeleri için yüzyüze eğitim gereklidir. Yükseköğrenimde gerekli değidir ve israftır.

NASIL MI?

1. Eğitim ve öğrenim herkesin hakkı ise; sınavla  kontenjanla okullara öğrenci almak bu haktan bazılarını yoksun bırakmaktır. Yeni öğrencilere yer açmak için, belirli sürede mezun olamayanların okulla ilişiğini kesmek de,  birilerini eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakmaktır.  Bunlar yüzyüze eğitim teknolojisinden kaynaklanan hak ihlalleridir. Anyasa hükmü gereği herkes her okula girebilmeli ve istediği kadar da kalabilmelidir.

2. Devlet Üniversitelerinin her Fakültesi, öğrettiklerini internet ortamında ücretsiz olarak kamuya sunmalıdır. Her Lise mezunu istediği Devlet Üniversitesinin istediği dalına kaydolabilmelidir. Üniversite binasına gitmeden günün kendine uygun saatinde, istediği yerden dersleri izleyebilmelidir.

3. Her Fakülte haftanın bir gününde hocalarını öğrenci sorularını yanıtlamak üzere Üniversitede bulundurmalıdır. Hazır olan her öğrenci istediği zaman ders bitirme sınavına girebilmeli; piyango sorulara değil dersin tüm sorularına yanıt vererek bilgisini kanıtlamalıdır.

4. Dört yıllık lisans eğitiminin ilk iki yılı bilgilenmekle -Teorik-, üçüncü ve dördüncü yılı bilgilenip becerilenerek stajla tamamlanmalıdır.

5. Devlet Ünivesitelerinin eğitim ve öğretim yükü kalkacağından, araştırmaya daha fazla zaman ayrılacak, üniversitelerin kalitesi yükselecektir.

SONUÇ. Bu yöntemle kimse eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. Soru sorma ve sınav dışında okula gidilmeyeceğinden bir işte çalışabilen öğrenci; burs ya da baba parasıyla değil, kendi kazancıyla öğrenimini tamamlayabilecektir.

 

 
Toplam blog
: 121
: 31
Kayıt tarihi
: 26.10.20
 
 

01 Şubat 1933 Tirebolu -Giresun- doğumluyum. İstanbul Üniversitesinde Halkla İlişkiler dalında li..