Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Yüreğine sor

Yüreğine sor
 

19.Yüzyıl'da memleketim Rize'de yaşanmış Hristiyan bir genç ile Müslüman bir Laz kız'ın birbirlerine olan tutkulu aşk'ın hikayesini anlatıyor "Yüreğine sor" filmi..

Biraz önce matineden çıktım..

Aşk'ın, din-dil-ırk tanımadığının en güzel örneklerinden biridir "Yüreğine sor" filmi..

Film'in son karelerinde ağlıyorsunuz..

Hiç bir engelin tanımadığı saf ve temiz aşk'ın çevre ve din duygusunun baskılarıyla iki genç'in kavuşamama öyküsü yürekleri burkarcasına acı veren bir öykü..

Film'de Doğu Karadeniz'in muhteşem doğa güzelliklerinin yanısıra bölgenin o döneminde Rus toprakların Osmanlı topraklarına geçişi sonrası Ruslar tarafından yapılan tarihi köprüler ve eski evlerde çekimlerin gerçektirilmesi ve de oyuncuların kostüm-aksesuarları döneme bağlı kalınarak işlenmesi film'e ayrıca bir derinlik veriyor..

Beni duygulandıran birinci derecede film'in konusu olurken, ikinci derecede film çekiminin yapıldığı otantik evler olmuştur..

Sayıları azalan ve koruma altına alınan bu evler doğu Karadeniz kültürünü yansıtan ve yaşatan en kalıcı örneklerindendir..

Benim doğmuş olduğum köy evim de, tıpkı izlemiş olduğum filmdeki evlerden biri gibiydi, ta ki dangalak kuzenlerimin tahta evleri söküp odun olarak kullandıkları zamana dek..

Film'i tavsiye ediyorum..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..