Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '10

 
Kategori
Trafik
 

Yüzyılın sorununa dahiyane bir çözüm (!)

Yüzyılın sorununa dahiyane bir çözüm (!)

Sinir olurum, ışıklarda durmuş yeşilin yanmasını beklerken, yeşil ışık yanar yanmaz, hatta yanmak üzereyken arkadaki sürücülerin kornaya basmasına. Eminim benim gibi pek çok kişi de sinir oluyordur. Hatta eminim o korna çalanlar bile kendilerine korna çalındığında sinir oluyorlardır. Nitekim bu sebepten trafikte pek çok tartışma veya sürtüşmeler yaşandığına hem şahit oldum hem duydum.

Bu sorunun çözümü nedir diye düşünürken, bunu neden yaptıklarını bulmaya çalıştım. Muhtemelen, önündeki sürücünün ışığa bakmadığını ve bu sebeple de geç hareket edeceğini düşünerek uyarmaya, yani bir anlamda testi kırılmadan tokat atmaya çalışıyorlar. Bu da öndeki sürücüyü rahatsız ediyor.

İşte bu duruma dahiyane(!) bir çözüm buldum. Eğer kornaya benzer bir sesi trafik ışığının kendisi çıkarırsa ve sürücüyü uyarırsa, sorun kalmaz. Bu durumda arkadaki sürücü korna çalmaya gerek duymayacak, öndeki sürücü ise bir şahıs tarafından değil de bir araç tarafından uyarıldığı için rahatsız olmayacak. Tek sorun var ki, trafik ışıkları civarında yaşayan ya da bulunanlar bu sesi ortalama olarak dakika başı duyacaklar. Ancak eğer bu önlem kornaları önleyecekse, onlar da bu sesten memnun olacaklardır.

Ha, sakın bu öneriyi ciddiye alıp eleştirmeyin... Şaka, şaka...

 
Toplam blog
: 6
: 1136
Kayıt tarihi
: 19.04.10
 
 

1977 Turhal / Tokat doğumluyum. ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü 1999 mezunuyum.Ulaşım ve çevre ko..