- Kategori
- Ben Bildiriyorum
Zazaki ayrı bir dil, Zaza ayrı bir ırktır.

“Bugün Kürtçe için konuştuğumuz konular,Kürt sorunu çözüldükten sonra Zazaca için konuşula
Zazaların ayrı bir ırk olduğu,
Ve onların dili olan zazakinin ayrı bir dil olduğu tezi,
Türkiye Cumhuriyeti Devleti yetkilileri tarafından çeşitli dönemlerde öne sürülmüş olup,
Kürtleri bölmek, parçalamak amacı taşımaktaydı,
Bu tamamen inkar ve asimilasyon isteğinden kaynaklanmaktadır.
Kürtleri; zazalar, kırmançlar, soraniler, goraniler diye bölük-purçuk bölme arzuları bugün değil,
Tam 86 yıldır devam etmektedir..
Bu çaba ve uğraşlar, iyi niyetten uzak, bir ırkı yok etme arzusu taşımaktadır.
Peki, Türkiye’deki kem düşünceli insanlar bunu kullanıyor diye,
Biz zazaki diye bir dili yok,
zaza diye de bir ırkı yok mu sayacağız?
Türkiye Cumhuriyeti Devleti yetkilileri Kürt Irkının da olmadığını,
Kürtlerin aslında Türklerin bir boyu olduğunu 80 yıl kullanmadılar mı?
Bunlar Kürtleri inkar ederek,
Varlıklarını Türk varlığına armağan edip, yok saymadılar mı?
Kürtlerin siyah Türk olduğunu öne sürüp bir asır inkar politikası gütmediler mi?
Bu Türkiye Devleti yetkililerinin bir oyunudur diye Kürtlerin varlığını inkar mı edeceğiz?
Bunlar kafa karıştırmak için yapılıyor diye Allah’ın Kürt (Irk) ayetini inkar mı edeceğiz?
Dolayısıyla en bariz ve net ifadeyle;
Zaza realitesini Türkiye Devletinin Kürtleri bölmek için kullanılan bir oyun olarak gören zihniyet,
Kürtlerin de Türklerle aynı boydan olduğu iddiası gibi yıllarca kullanılan,
Saçma sapan inkar ve ret kokan zihniyetten farklı sayılabilir mi?
Türkiye, Kürtlerde de oyunlar oynamış, inkar etmiş,
Bugün zazaları yine Kürtlere karşı kullanmakta ve oyun oynamaktadır.
Ancak kim hangi oyunu oynarsa oynasın,
Kim kime ne kadar ali Cengiz oyunlarıyla yaklaşırsa yaklaşsın,
Bir ırk ne kadar kullanılırsa kullanılsın,
bir ırkın reddi, inkarı, asimilasyonu, ötekileştirilmesi asla kabul edilemez,
Zazalar dindar insanlardır…
Dindar insan Allah’tan en çok korkan insandır.
Allah’tan korkan insan ne aldanır ne de aldatır.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti yetkililerinin bir zamanlar attığı oltaya asla gelmeyip,
Kürt kardeşleriyle karşı karşıya gelmeyecektir.
Allah (cc) , biz Müslümanların anayasası olan Kuran-ı Kerimde,
“Ey insanlar, biz sizi ırk ırk, kabile kabile, millet millet yarattık ki bir birinizi tanıyasınız diye” buyururken zaten benim ırkımı belirleyip Anayasa maddesi haline getirmiştir.
İslam Anayasası olan Kur’an-ı Kerimde bir ayeti inkar etmek, onun aleyhine suç işlemek,
O ayeti yok saymanın hükmü bellidir.
Dolayısıyla İnsanın yaratılışı gibi ırkı da Allah’tan olup,
Onun tarafından belirlenmiştir.
Şimdi tam da bu noktada benim Türkiye Cumhuriyeti yetkililerine bir itirazım var..
Siz Zazaları ve Kürtleri ayrı bir ırk ve ayrı dil olduğu gerçeğini ortalığı karıştırmak için kullanıyorsunuz ya,
Zazalar ve Kürtler et ve tırnak olmuş iki kardeş millettir.
Tıpkı Kürtlerle Türkler gibi..
Karşı karşıya getirip bölemeyeceksiniz..
İnkar ve red politikasına biz zazaları alet edemeyeceksiniz.
Zazalar, Kürtlerle bir ömür kardeştir.
Tıpkı siz Türklerle olduğu gibi….
Zazaki ve zazalar bence altın çağını yaşıyorlar,
Kürtlerle birlikte Kürt içinde temel hak ve hürriyet mücadelesi verirken,
Zazalara inanmış ve Zaza ırkından olan Devlet Bakanı Sayın Cevdet YILMAZ, ın,
Desteklemesini hakikaten önemsiyorum.
Kabine içindeki tek Zaza Bakan olması açısından böyle bir çıkışı bu gelişime,
Ve zazaların daha da gelişim sürecine katkı sunmuştur.
Zira sayın Bakan, demokratik açılımlar çerçevesinde zazaların adının olmayışına dikkat çekmiştir.
Bu çıkışıyla sayın bakanın Kürtleri ve zazaları birbirine düşürme gayesini güdüyor iddialarını çok komik bulurum.
Sivil İnsiyatif ilimizde son dönemlerde çok gelişmiş ve cidden de duyarlı tavırlar sergilemektedir.
Sayın Bakanın Zaza Irkıyla ilgili çıkışını protesto etmek amacıyla toplanan Bingöl Sivil Toplum Kuruluşlarından bazılarının ve Demokratik Kitle Örgütlerinden bazılarının açıklamaları da Zaza tartışmalarına yeni bir ivme kazandırmış,
Zaza ırkı biraz daha tartışır zeminler bulmuştur.
Sayın Bakanın Zaza açılımı kadar, sivil toplum kuruluşlarından bazılarının protestosunu da demokratik bulurum.
Zira Zazaki ve zaza tartışmaya açılmıştır.
Tarih bir şekliyle önümüze konulmalı ve zaza dosyası eksiğiyle gediğiyle tamamlanmalıdır.
Bu türden çıkışlar ve hatta protestolar ZAZA’ nın gelişimine katkılar sunacağı gibi,
Yok olmaya ramak kalmış diller arasından sıyrılıp,
Gelişen, büyüyen,
Bir dil olacaktır…
Zazakinin ayrı bir dil olduğu iddiamız Kürtlerden çok zazalarda acayip bir duygu fırtınası koparıyor nedense..
Ama unutulmasın ki,
Değerli Kürt Yazar Sayın Altan TAN ‘ın dediği gibi:
“Bugün Kürtçe için konuştuğumuz konular,
Kürt sorunu çözüldükten sonra Zazaca için konuşulacak.”
Sevgilerimle..
Servet BEKİ