Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '07

 
Kategori
İnançlar
 

Zekeriya Beyaz hocayı anlayamıyorum

Zekeriya Beyaz hocayı anlayamıyorum
 

Zekeriya Beyaz hoca, Kırıkkaleye gitmiş.

Orada açıklamalarda bulunmuş.

Hep değişik gelmiştir hocanın açıklamaları bana.

Çoğu zaman mantığını da anlayamışımdır.

Mesela bir ara kurbanda, büyük baş, küçük baş hayvan yerine, devekuşu da kesilebilir demişti.

Bende devekuşu memlekette çok bulunan, ucuz bir şey zannettim.

Sonra gazeteler yazdı tanesinin 150 ytl civarında olduğunu.

O zaman anlamadım, neden Zekeriya Hoca, onun kesilmesini öneriyordu.

Şimdi de yaklaşan Ramazan ayı ile ilgili açıklamalarda bulunmuş.

Mesela "Oruçlu iken sakız çiğnemek orucu bozmaz" demiş. "Ancak sakızın şekersiz olması gerekiyormuş.

Hocaya göre, oruçta bir amaç, o amaca ulaşmak için kullanılan araçlar varmış. İnsanlar, araçlara din diye sarılıyorlarmış.

Kısaca, hocaya göre sakız şekerli ise orucunuz bozuluyor, ama şekersiz ise orucunuz bozulmuyormuş. Gıda maddesi olmayan birşey orucu bozmazmış.

Yine hocaya göre, eşinizle ve sevgilinizle öpüşmek orucu bozmuyormuş. Bu açıklamayı mesela anlayan varmı? Ama işin terbiyesine bakarsanız onlardan uzak durmanız lazımmış. Oruçlu iken tartışmalardan, cinsellikten uzak duracakmışsınız.

Ben bu açıklamalarının ne mantığını, ne nedenini, kısacası Zekeriya Beyaz hocayı anlayamıyorum.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..