Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Zorunluluk

Zorunluluk
 

Dünya'da din-dil ve kültür zenginliği, ekonomik kalkınma zenginliği kadar önemli zenginliklerdendir... Önemlidir zira din-dil ve kültür oluşumları, yaşanmışlıkları yansıtan edinimlerdir...

Acılarda ve sevinçlerdeki davranış biçimleridir dünyadaki bütün kültürler... İbadet şekillerinden tutunuz, eğlence biçimlerine kadar hep farklılıklar yansıtılmıştır...

İleri toplumlarda geleneksel kültür ile çağdaş kültür arasındaki dengelerini dengede tutarken, ülkemiz gibi gelişmekte olan ülkelerde hala geleneklere bağlı yaşam biçimleri sürdürülmektedir, sürdürülmek istenmektedir... Elbette dünyadaki bütün kültürlerin ve dillerin yaşamasından yanayızdır fakat kültür ve dillerin siyasi argumanlara taşınması son derece anlamsız bulduğumu ifade etmek isterim... Tıpkı ülkemizde bölünmeyi çağrıştıran kürt sorununda olduğu gibi...

Neymiş efendim "Ben ayrı dil konuşuyorum, bana ayrı dil eğitimi vermelisin"... Sen yeterki öğrenmek iste Pascal'ı, Van Gogh'u, Mevlana'yı, Bektaşı'yı... Enlemler ve boylamları öğrenmek istediğinde de bir engel yok sana... Ha illa da kendi dilimde öğrenmek istiyorum bütün bunları diyorsan, o'na da bir kapı aralanır, ancak ülkenin bölünmez bütünlüğüne zarar vermeden.!

Terör meselesi, gündem dışına çıkmaya az kaldı, güneşli günler göreceğiz hep birlikte, Laz-Kürt-Türk-Çerkez ayırmaksızın... "Efendim zaten etnik kökenler birbirleriyle sorunları olmadı ki bunca asırdır, siyasiler dengeleri bozuyor" diyorsanız, çözüm kolay... Koyarsınız anayasa veya yüksek seçim kuruluna ek bir madde olur biter...

Ek madde şu; "Siyasi partiler seçime girebilmeleri için en az 41 İl'de değil, 81 İl'de faaliyet göstermelidir" zorunluluğu getirirsiniz, biter...

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..