Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '12

 
Kategori
Siyaset
 

‘’ …dı.’’ lardan anlamışsınızdır

‘’ …dı.’’ lardan anlamışsınızdır
 

HOŞBEŞ ÇAYEVİ' nde PATRİYOT


HOŞBEŞ ÇAYEVİ sakinleri kendilerini inceliyorlardı bugün…

- Eleştirilerimiz neden olumsuz? NEDEN HİÇBİR ŞEYİNİ BEĞENEMİYORUZ HÜKÜMETİN? Hepimiz karşı görüşten miyiz? Onun için mi?

- Sanmıyorum ama hükümetten yana olan katılımcılarımız artık görüşlerini değiştiriyor olmalılar. Genellikle buradalar ama konuşmuyorlar.

- Ben ve benim gibiler; hükümetten yana olmakla BUGÜN, ya da karşısında olmakla, bunlar gittikten sonra YARIN ne kazanırız ki? Bizler bundan sonra kendimiz için huzurlu, sağlıklı günler, mutlu, keyifli, doyasıya kahkahalarla süslü yüzler dışında ne bekleyebiliriz ki yönetenlerimizden? İhale peşinde koşanımız, bankalardan krediler almış da ödeyecek olanımız, çoluk çocuğunu bir partili aracılığıyla işe yerleştirmeyi bekleyenimiz, makam, mevki, alkış, övgü hasreti çekenimiz yok. ‘’BANA İLİŞMEYEN YILAN BİN YAŞASIN!’’ deme çağında çoğumuz… Buna rağmen…  

- Doğru… Ama olmuyor değil mi? ÖYLE DİYEMİYORUZ. ÜLKEMİZİ SEVİYORUZ ÇÜNKÜ… İçinde doğduğumuz, büyüdüğümüz, okuduğumuz, devlete hizmet verdiğimiz, bize ülkemiz ve ulusumuz için ter döktüren TERBİYE, bu kez de bir yana çekilip oturmamıza izin vermiyor.  İyi şeyler oluyor da bunca yaşamışlıklarımıza, bunca öğrenmişliklerimize karşın göremiyorsak kusur bizde olamaz, gösteremeyenlerdedir. Ya da gerçekten iyi şeyler olmuyor…

- Film çoktan eskidi de ondandır. Haberlere bakarsan, basına bakarsan uçuyoruz; EKONOMİ TIKIRINDA, İŞSİZLİK DÜŞÜYOR, MİLLİ GELİR BİRKAÇ YIL SONRA HEPİMİZE FAZLA GELMEYE BAŞLAYACAK, DAĞITACAK YER ARAYACAĞIZ. KENDİ SORUNLARIMIZI ÇÖZDÜ ADAMLAR, DÜNYA DEVLETİ OLDUĞUMUZ İÇİN KOMŞULARIMIZA EL VERİYORLAR, YAKINDA KANINI DA VERECEK, CANINI DA VERECEK YAVRULARIMIZIN… Film çoktan eskidi dostum… Söylenenlerin hep tersi yapılınca, iyi şeyler olacağı söylense de, hatta iyi şeyler olsa da inanacak insan kalmayıp gider…

- SÜREKLİ OLUMSUZ ELEŞTİRİLERİMİZİN NEDENİ İŞTE BUDUR BENCE…

- Ben o’’Kan da verecek, can da verecek…’’ i anlamadım…

- Suriye, başı bu denli beladayken, içindeki teröristlerle boğuşurken Türkiye’ ye füze atar mı, saldırır mı sence?

- Çocuklar bile ummaz bunu…

- Öyleyse Patriyotlar neden istendi?

- Türkiye NATO toprağıymış ya… Başbakan öyle diyor. Savunma amaçlı… Bir bakanın sözüne göre de tetik bizim elimizde olacakmış. ‘’Almanlar gelecek…’’ demişlerdi ya… Gelmeyeceklermiş. O FÜZELER TETİKLE Mİ ÇALIŞIYOR? Koskoca bakanın göz göre göre söylediği yalana bak!

- Suriye NATO’ ya saldıracak yani… NATO bunu düşünemiyor, bizimkiler NATO için onca devletten daha endişeli, Patriyot istiyor… Suriye’ ye karşı …

- Ne Suriye’ si birader? İSRAİL’ İN GÜVENLİĞİ İÇİN. İran’ a yapılacak saldırıya karşı İRAN Türkiye’ deki ABD üslerine füze atacak olursa, savunmak için… Yani artık savaş yakın… BAŞKALARININ SAVAŞI… Ve biz onların üslerine yapılacak saldırıyı ülkemize yapıldı sayıp kanımızı, canımızı ikram edeceğiz.

- Rusya da diş gösteriyor… RUSYA DA İRAN DA YARIN DOĞAL GAZ VANALARINI KISIP, BOĞAZIMIZI SIKACAKLAR, BİZİMKİLER HALA BATIYA TESLİMLER.  Allah akıl fikir versin bunlara…

* * *

- Ben, siyaseti gözleyebildiğim, izleyebildiğim elli yıl içinde hiçbir zaman iktidar ya da muhalefetteki partilerin ‘’ÜLKEYİ BEN DAHA İYİ YÖNETİRİM!’’ düşüncesinden başka bir amacının olduğuna inanmamıştım. ‘’ONLAR DA BU ÜLKEYİ DAHA İYİ YÖNETMEK, İNSANLARINI DAHA İYİ YAŞATMAK İÇİN ÇALIŞIYOR AMA ŞU YOLLA DEĞİL BU YOLLA OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORLAR…’’ diyordum. Faşisti, komünisti, dindarı, liberali, sağcısı, solcusu… Hepsi için de düşüncem aynıydı. Ben de birisini daha doğru buluyor, destekliyordum… Doğrusu, kazanmak için neredeyse tamamı el altından bir dış güçle dayanışma içinde oluyordu ve kazanınca da bir süre diyet ödemek zorunda kalıyordu. Çünkü dünyanın güçlüleri, o güçlülerin de amaçları vardı ve benim ülkem etki alanı dışında kalabilecek kadar, asla tam bağımsız olamıyordu. Ama HİÇBİR ZAMAN DA TAM BAĞIMLI OLMAMIŞTI, yok edilemeyecek kadarlık konumsal etkinliği, dişini sıkarsa tek başına bile yaşayabileceği, karnını doyurabileceği üretim gücü vardı, bu gücü de yönetime gelenler az ya da çok kullanabiliyorlardı.

- Şimdi?

- ‘’…DI.’’ LARDAN ANLAYAMADIN MI?

- İşte yine olumsuz eleştirilerdeyiz….

- Olumlu bir şey bul da konuşalım…

Özcan ÇELTİK

22.11.2012

Not: -26.10.2012 de Gazete KAKTÜS’ de yayınlanmıştır.

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..