Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '09

 
Kategori
Mizah
 

" Bizimle çalışır mısınız ? " . . . . . . . .

" Bizimle çalışır mısınız ? " . . . . . . . .
 

" yeni ekip arkadaşları arıyoruz "


Çırak aranıyor !...

Usta aranıyor!...

Kalfa aranıyor!...

Tezgâhtar aranıyor.

Aranıyor da aranıyor. Gerçi şu kriz ortamında işçi arayan çok azdır ama gözüme çarpan bir spazmik değişimi duyumsamak istiyorum burada. Önceden , patron ya da işveren diyeyim ben ona; yanında çalışacak birisini arardı. Vitrinine de eleman aradığına dair bir ilan yapıştırırdı.

Çırak aranıyor !...

Usta aranıyor!...

Kalfa aranıyor!...

Tezgâhtar aranıyor. vb....

Şimdi ise gözüme çarpan köklü ama aynı sıfatla eşit olan değişimi düşünüyorum.

" Bizimle çalışır mısınız ? "

" yeni ekip arkadaşları arıyoruz "

" Aramıza katılmaz mısınız "

" Bize katılın "

gibi tabelalar , ilanlar gözüme çarpıyor. Neden bu kadar kibar oldu bu işverenler merak ediyorum. Asgari ücrete çalıştırıp sırtına abanacağı elemanını korkutmadan seçme yöntemi bence. Eleman da garibim bilmiyor ki durumu.

" Aaa baaak adam ne kadar kibar. Kesin bunu maaşı iyidir ben en iyisi bana değer verecek bu patrona gidem de yanında çalışam vallaha " , " PARANIN gözüne vururum sonra... "

Yaa vurursun sen paranın gözüne. Reklamcılık ile aynı şey bence. Onlar müşteriyi çekmeye çalışıyorlar, bunlar da çalıştıracağı elemanı çekmeye çalışıyor kibarca. Sonra eleman görüşmeye gidiyor;

" eee şeyy ben iş ilanı için bakmıştım daaa... "

" Buyrun efendim buyrunn.. Şöyle geçiniz. Oturmaz mısınız görüşelim detayları ? "

" Tabii ki. teşekkür ederim çok kibarsınız "

" Ne demek efendim biz yanımızda çalıştıracağımız elemana değer veririz " ( sen öyle san salak, şu formu doldurup imzanı çak da bak neler yapacağım sana ... )

" Ücret konusunda ne düşünüyorsunuz ? " ( sanki ne isterse verecek !!!! )

" Ee şimdi benim kafamda 1000 Lira var sorarsanız "

" E hani ? Ben göremiyorum kafanızda 1000 Lira. :))) Ahh haha aha hahahah aha aaaa .... "

" Ehe he he ehe ehe çok şakacısınız efendim. Siz sanırım elemanlarınıza hep böyle espirili yaklaşıyorsunuz ? "

" Eveetttt Evettttt..... ( sen işe başla da espirinin babasını göreceksin.... )

" Şimdi efendim. Biz çalışma prensiplerimiz bakımından başlangıçta 500 Lira ile başlatıyoruz. Ama çalışma performansınıza göre ummadığınız anda size zam yapabiliyoruz. Bu da sizin istediğiniz rakkama denk-i icap ediyor neredeyse. Bizde hakkınız kalmaz merak etmeyin. Eee ayrıca yol parası da sizden. Şurdan şuraya iki dakikalık yol canıııımm yürüyüverin. Yemek konusunda da müessesemiz bünyesinde size tedarik ediyoruz yemeğinizi. ( sadece yarım ekmek tavuk döner + büyük boy ayrandır bu yemek dediği de )... Ama öğle paydosu 30 dakika olup müşteri gelince de paydosunuz yalan oluyor efendim . Şartlarımız böyle işte. Siz ne düşünüyorsunuz ? "

" Eeee tamaaaam, oldu. Ne zaman başlarım ? "

" Hemen hemen... Zaten biz de çok acil arıyorduk efendim. "

" E peki sigorta işlemleri filan....? "

" Orasını siz bana bırakın sigortanız yapılıp halledilir. ( sadece sigorta başlangıcı yaparlar ve bir daha prim ödemezler. Ya da kaçak çalıştırırlar..... ) " Siz şuraya imzanızı atın, hemen başlayın efendim. "

" Teşekkür ederim çok kibarsınız " şşşaaaakkk ! İmza atılır ve artık siz onun kadrolu amelesi olursunuz...

Akabinde.......

" Oğlum müşteriye baksana ! Ne salaksın sen yaa. Bak hala yüzüme bakıyor trene bakar gibi koş lan ! Eee efendim elemanımız hemen sizinle ilgilenecek. Lan oğlumm bırak şimdi tıkınmayı müşteri geldi kalk ! Hay ben senin öğle yemeğine yaa.... ! "

Ya da ...

" Nerde kaldın sen ! ? Saat kaç oldu oğlum ! ? "

" E eee patron yolda trafik vardı. Kaza olmuş. Yol param da bitti. Maaş yetmiyor ki. 6 aydır zam da yapmıyorsunuz. Performans diyordunuz ama ortada birşey yok. "

" Yaa çok konuşma hadi be ! Onu aldığına şükret. Bir de benden zam istiyor utanmadan.... "

" Ama ilk geldiğimde öyle demiyordunuz. Şimdi öyle mi oldu ? !!!! " , " Ben istifa ediyorum. Burada kendimi heba edemem. Başka yerlere bakacağım !!! " . . .

" Keyfin bilir. Ben eleman bulurum ama sen heryerde iş bulamazsın bu kafayla .. "

Akabinde eleman işten ayrılır ve onun arkasından vitrine yeni ilan asılır......


" Bizimle çalışır mısınız ? " . . . . . . . .

YORUM SİZİN....


Gökhan Cenker

Bir Yazar...

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..