Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '11

 
Kategori
Tarih
 

''Darbeci Paşalar'' geçidi!..

''Darbeci Paşalar'' geçidi!..
 

Darbeci Hâinler!..


Değerli insan Kıymetli Ağabey'im Can Alpgüvenç'in; bu, kaçıncı kitabı bilmiyorum ama şu an hatırlayabildiğim Hz.Musa(roman), Hz.Davud(roman) Sessiz Adalet(roman), Hanım Sultanlar isimli kitaplarından sonra ''DARBECİ PAŞALAR'' isimli kitabını; otobüste, vapurda vs., üç günde bitirdim. 

Kıymetli Can Âbim'i can-u gönülden tebrik ediyorum. 

Osmanlı'nın son dönemlerindeki ''Kaht-ı Rical'' (Basiretli-kaliteli Devlet Adamı Yokluğu)'in, Osmanlı'nın çöküşünü nasıl hızlandırdığını üzülerek ve hayıflanarak belki de göz yaşları içerisinde okuyacağınız; üstelik kendisi de sanki o günleri yaşıyormuşçasına, çok akıcı bir üslupla kaleme aldığı, bu mükemmel kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum. 

Darbeci zihniyyetin; ufak-tefek değişikliklerini hesâba katmazsak eğer, hedef ve gâyelerinin her zaman aynı olduğunu ibretle göreceksiniz. 

2007 veya 2008 yılı idi sanırım; benim dükkânda O doyumsuz sohbetlerinden birinde, Kanûnî Dönemi Sadrazamı Damat İbrahim Paşa'yı da anlatmıştı Can Âbi. Damat İbrahim Paşa 'nın akılalmaz entrikalarından birkaçından bahs'ettiğinde ağzım açık kalmıştı... 

-Bunları yazmayı düşünmüyor musun Âbi? dediğimde; 

-Aslında yazmak istiyorum da, Osmanlı'nın oldukça fazla düşmanı var. Yazarsam, acaba doğru mu olur yanlış mı olur diye endişem var. Onun için yazmaya çekiniyorum Bektaş Kardeşim, demişti. 

Ben de; 

-Âbi bunlar çok mühim bilgiler. Bu, bitip-tükenmek bilmeyen entrikalar olmasa idi, belki de Osmanlı Devleti, daha uzun yıllar yıkılmıyacaktı. Onun için, bundan sonra gelecek devlet adamlarına ders olması bakımından çok mükemmel bir çalışma olabilir, diye düşünüyorum...demiştim... 

Can Âbi'nin yapacağı böyle bir çalışmasının, çok büyük hizmet edeceğine inanıyor ve sabırsızlıkla bekliyorum bu çalışmayı. 

Sağlık ve muhabbetle 

05.06.2011, pazar
Bektaş Azizoğlu
İSTANBUL
 

 
Toplam blog
: 344
: 580
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İlkokul'u Düzce'nin Gölyaka İlçesi, Açmaköy'ünde bitirdikten sonra, Ortaokul'u Gölyaka'da okuyup,..