Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '11

 
Kategori
Eğitim
 

” Olesi ” ne bir dil : ”Olesice” ve genç dahinin tercihleri…

Eğitim dünyasından gurur verici ama bir o kadar da şaşırtıcı bir haber geldi… Adana’ da fen lisesinde okuyan 16 yaşındaki Mert Selçuk Köseoğlu adlı bir öğrenci, kendi çabasıyla Latin Alfabesini ve özgün kuralları kullanarak, ” Olesi ” adında apayrı bir dil yaratmayı başarmış…  

Çalışmalarını Hollanda’ daki 4. Dil Oluşturma Konferansı’ nda sunarak büyük takdir toplamış… 3 yıllık hummalı bir çalışmanın ürünü ” Olesice ”… İnsanın kulaklarına inanası gelmiyor, ama elbetteki gerçek…  

Bir yaşıma daha girdim gelişmeyi duyunca… Hani düz liselerde okuldan kaçmaya ve raporlarla ense yapmaya çalışan öğreni modeline alışınca, fen lisesinden çıkan bu benzersiz örnek yetenek, ağzımı bir kaç karış açık bıraktı…  

Mert Selçuk dil öğrenmeye fazlasıyla meraklı biri… İngilizce, Almanca ve İsveççeyi çok iyi derecede konuşuyor ve 17 ayrı dilin bilgilerini üst düzeyde öğrenmek için var gücüyle çaba gösteriyor… Bu kadar yüksek bir gayret elbetteki sonuçsuz kalamazdı…  

Neticede kendisisn türettiği özgün 600 kelimeyi de içeren, ” Olesi ” adlı dili ortaya çıkarmış… Yanlız Böylesi üstün bir deha Türkiye’ de kalırsa, vallahi bozuk para misali harcanır gibi geliyor bana… Kıymetini bilmeli ve elinden tutup doğru bir yol göstermeli…  

Kendi sözlerine bakacak olursak, ileride Türkiye’ de kalması durumunda tıp okumak istediğini söylüyor… Bir eğitimci olarak bana soracak olursanız, Türkiye’ de kalacak olursa büyük yanlış yapar… Daha bu yaşında eşsiz bir dil geliştirip yüzlerce kelime yaratan bir zeka, daha fazlasını hak ediyor…  

Elbetteki Tıp alanı da harika bir seçim ve doktorluk mesleği de mucizevi bir alan… Ama hem ilgisi hem de yeteneği filoloji alanına son derece yatkın olan bir gencin potansiyelini, daha bu yaştayken yok etmemeyi tercih ederdim…  

Zaten o da eğer yurt dışına çıkmayı başarabilirse, dilbilimciliği yolunda ilerleyeceğini söylüyor… Bu tercihi isabetli olur kanımca… Tabi ki ne karar alacağı onun bileceği bir şey… Benim üstüme düşen durumu hakkında, bir eğitmen olarak yorumumu yapmak olacak sadece…  

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL  

http://www.hayatveinsan.com/?p=10714
http://www.hayatveinsan.com  

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..