Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '13

 
Kategori
Kitap
 

“ Şehrine yakışan Belediye Başkanı” Erman Şahin Ağabeyimin Kitabı için düşüncelerim. Muğla’dan anlat

“ Şehrine yakışan Belediye Başkanı” Erman Şahin Ağabeyimin Kitabı için düşüncelerim. Muğla’dan anlat
 

Erman şahin kitabını imzalarken.


Başkanlık şehrine yakın olmak, işin içinde bulunmak. Muğla halkının huzuru ve mutluluğu için çalışmak, ihtiyaçlarını gözlemlemek ve çözmek, karşılamak.

Kitap birinci cilt. Erman ağabey belli ki, bilgileri bir hayli anılarında, arşivinde biriktirmiş . Kitabını 14. Ocak. 2013 günü imzaladı ve şöyle not tuttu;  Değerli Nabide Kılınç’a başarılar dileyerek sevgilerimi sunuyorum.

Kitabı aldık, arşivimde en önemli Muğla olayları olarak yerini önemle koruyacak. Önce okuyacağım.

Yolda karşılaştık Erman ağabeyle. Kitabımın istersen bazı bölümlerinden seçerek okuyabilirsin, dedi.

Ancak hiçbir kitabı öylesine okuyarak zevk almadım. Veya incelemeden yazmadım.  Hele Erman Şahin ağabeyimin kitabını en heyecan duyacağım, beni en çok çekecek ve etkileyecek bir kitap olarak düşündüm. Muğla yaşadığım şehrin en dizgin, koşarcasına geçirdiği,  geçireceği yıllara işaret değil miydi ki?

Ben hayli oldu başka yazar ve gazeteci arkadaş ve dostlarımın kitaplarını okuyacağım. Söyleniyorlar ama .

Burada açıklamalıyım. Her kitap okuduğumda  kendi listemde satın aldığım, okuyacağım on beş kitap bekliyor, okunmak için. Bir de çevreden, dostlarımdan yazar ve şairlerden, araştırmacılardan gelen kitaplar var… Sıraya giriyor ancak geceleri okuyorum. En güzel kendime ayırdığım sessiz, dingin saatlerim, geceleri okumak eylemi ve bir de gece müzikleri.

Yaşadığım şehrim Muğla’nın siyasal, kültürel, ekonomik ve hizmet yıllarını okuyacağım. İçinde ilginç bölümler, notlarım, yorumlarım oldu, okurken.

Hemen dile getirmeliyim ki, Ecevit hükümeti döneminde bağımsızlarla kurduğu hükümette Deniz Baykal Enerji Bakanı. Yıl 1978. Yatağan Termik Santralin temelini atmaya gelir.

Erman ağabeyimin kitabını okuyunca bir başka gerçeği gördüm. İşin içinde olmak bir başka iş. Bir de hiçbir kayırma, siyasi taraf gözükmeksizin hizmet ve esasa, doğruya dayalı, zamanı iyi verimli kullanmak.

Bazen görüştüğüm kişiler bana şöyle demişlerdi, dile getirmek gerek. Erman bey sağcıları doldurdu.

Okuyunca anlayışına siyasi gözlükle veya başka nedenlerle bakan çeşitli duygu ve düşünce elbette olacaktı. Ancak Erman ağabey yoluna ve hizmetine, iş anlayışına, dürüstlüğe bakacaktı. Muğla’nın bir hayli ihtiyaçları vardı, elde olanaklar yoktu, şimdiki gibi.

Erman ağabey döneminde yaratıcılık ve kararlılık göstermiştir, diye düşünmekteyim. Geçmiş Belediye Başkanlarının da iyi işlerini dile getirmiştir kitabın içinde.

Kitap gerçekten etkileyici. Düşünüyorum kitap mı etkileyici, yoksa Erman ağabeyin çalışma anlayışı işin içinde bulunma ve kararlı, hızlı davranma anlayışı mı? İşte beni çeken heyecan ve anlayış buydu.

Demek ki, Erman ağabeyin Muğla içinden, yaşamının parçalarından çıkıp gelmesi o günlere işe tutkunluğun en önemli parçası, başarı ve iş böyle geliyor, heyecan ve şevk oluyor, büyüyor.

Kitabın her  kelimesini okudum. Değirmenci Makbule’yi. Anılarını. Yatı evlerindeyim birkaç parça kaldı, bitti.

Şiir gibiydi filizler diyor, Erman ağabey diktiği zeytinler için Muğla halkı koruyacaktır diyor, yıllar geçiyor Muğlalılar yol kenarlarındaki zeytinlerini koruyorlar.

Yayla Karabağlar heyecanı her şey çok anı bilgi, belge dolu kitapta.  Kitap elimde okuyorum evde, ailem sevgili ablam ve canım annem  şöyle diyor, bu kadar şeyi nasıl, nerede biriktirmiş bu kadar bu kitap içinde sığdırmaya çalışmış?

Ailem tanışmadı, ancak ağabeyim ile eski hayat ve eski yol ve dava yolcuları.

Erman ağabey gördüm ki, kitabı hazırlarken  aynı iş ve heyecan, olaylar içerisine girmiş. Kitabın etkileyen yanı, işte bu. Okudukça içine çeken ve işin içinde çalışma şevki ve azmi yaratan duygu kararlı, etkin, sağlam duruşu. İşin ardında duruşu.

Beni saran bir anlayış, kararlılık ve iş, anlatım .

Kitabın kapak tasarımı da son derece olgun ve son derece ağır, ciddi hazırlanmış.

Kitap için okurken aldığım notlarımı ve yorumlarımı da yazıma katıyorum.

Erman Şahin ağabeyime sevgi, saygı, teşekkür dileklerimi iletiyor, nice sağlıklı ve huzurlu mutlu yıllar diliyorum.

(Günlüğüme akşam vakti düşen kitap Erman Şahin ağabeyime yazın anı Mustafa Şahin'e)

26 Mayıs 2013,

Mustafa Şahin'e; Adaylığın hayırlı olsun dileklerimle. İnançla, düşüncelerini, duygularını koruyarak en önemlisi Muğla'nin siyasi ve kültürel dokusuyla yaşamın süresince iç içe olacaksın, Muğla'nın özgün yaşamının korunmasında önemli katkılarda bulunacaksın, bunu biliyorum. İşte bu yolda sana başarılar diliyorum...

Şimdi bugün Erman Şahin ağabeyimin o muhteşem kitabını okudum zaman zaman, işlerimden vakit bulunca. Ev işleri v.s.

Ben bu kitabı Muğla'nın siyasi haritası olarak nitelendiriyorum. Ülkenin de esen rüzgarı ve siyaseti. Kitabın sayfaları arasında Recai Güreli'ye olan vefa ve güzel duyguları o dönemin Valisi çalışkan Valisi saat beşte kalkarak muhteşem Muğla'ya hizmetlerinin içinde canla başla, dostlukla Muğla'da insanların yaşamını kolaylaştıracak işler yaptığını kıvançla ve gururla diğer Muğlalılar gibi vefa ve hizmet duygularını yad edebilmemi bir ayrıcalık olarak görüyorum.

Kendisine Allahtan rahmet diliyorum. Yaptıklarına saygıyla çıkılan yol ve süreç, yazıda duyguların dile gelişi toplumsaldır, Erman ağabeyi bir kez daha kutluyorum.

Kitabın sayfalarını okurken notlarım, yorumlarım oluyor. Bir notum, kitabın herhangi bir tartışılacak bir yanı var mı diye düşünüyorum? Hayır. Çünkü kitap gerçek siyasal ve gerçek toplumsal, sosyolojik gündemlerin, olayların içinden çıka gelmekte.

Ben bu kitabı baştan sona tüm Muğlalıların okuması gerektiğine inanıyorum. Muğla'yı korumak ancak bu yoldan geçer, diye düşünüyorum.

Kitabın tanıtıldığı günde bahsetmiştim. Bu anlamda çıkan iki kitap var. Biri Eski Muğla Valim Lale Aytaman hanımefendi'nin " İğneli koltukta dört buçuk yıl",  diğeri elbette ki, şimdi elimde okuduğum eser Erman Şahin ağabeyimin çıkardığı eser.

Kitabı okudukça yazacağım ve notlarımı alacağım. Bu notların tarihi ve gündem bir değeri olduğuna inancımla birlikte keyifli ve inançlı bir siyasi erkin içinde bir irade Erman ağabeye  sizinle sevgi ve saygılarımı yolluyorum.

Görüşmek dileğiyle,

Ömür aktıkça Muğla sevgisi ve demokrasisi akıp gidecektir. Sevgiler... İyi akşamlar... (N.K)

(Erman Şahin ağabeyimin kitabının pek çok ve tüm bölümlerini büyük bir heyecen ve dikkatle aynı zamanda hevesle demek gerek, okudum. Okuyorum. İçinde aynı duygularla o çalışma  ve karar verme, tesbit etme. Zamanı hızlı ve doğru kullanmak iş için kullanmak şevkini yaşadım. Erman ağabey anlatırken o günleri ve yılları Muğla'nın  yaşam dokusunu hem kendisi hissederek aynı canlılıkla, hem de okuyucu hissedecek şekilde bilgi dolu anılarını ve belediye Başkanlığı dönemlerinin Muğla'nın o hissedilir yaşamında ne denli etkin ve karar verici, hızlı ve iş bitirici roller üstlendiğini büyük bir duygu ve düşünceyle okuyorum. O denli anılar, işler, bilgiler nasıl döküldü aynı şevk. Evet, diyorum ki, başkanlık şehrine yakın olmak, sorunlarını çözmek halkın huzuru ve mutluluğu için çalışmak başka bir duygu, beceri, iş ve düşünce. Bu kitabın tüm Muğlalılarca okunması gerektiğine inanmaktayım. Teşekkürler, kutluyorum diğer bölümlerini heyecan içerisinde bekliyorum. Erman Şahin ağabeyime sevgi ve saygılarımı yolluyorum. N.K)

(Günlüğümden notlar Erman Şahin ağabeyimin kitabının içerisinden özel paragraflar)

4 Temmuz 2013,

Okuduğum kitaptan; Haluk Özsoy;

1965-1968 yılları arasında Muğla Belediye Başkanlığı döneminde Akyol semtinin arkasında ciddi bir alanı gecekondu önleme bölgesi şeklinde şehre kazandırmıştır. Gerçekten de bu tür çalışmalar Muğla'da gecekondunun oluşmasını önlemiştir.)

Kitaptan çalışma  ve iş anlayışından çok etkilendim Erman ağabeyin. Yolda denk gelip konuşmamız sırasında bazı bölümlerini açıp okuyabilirsin, demişti. Kitabının tamamını büyük bir heyecanla okuyorum hiç bir satır ve kelime aralığını dahi kaçırmak istemiyorum. Büyük bir zevkle okuyorum, çok bilmediğim o tarihin yapraklarından Muğla'yı çalışma anlayışını öğreniyorum.

O halde diyebilirim ki,

ŞİİR GİBİ sevdalı Muğla'ya Erman ağabey, ŞİİR gibi akıcı çalışma zevki, ŞİİR gibi işe akış Muğla'ya akış. ŞİİR gibi MUĞLA'ya ŞİİR gibi kitap ve canlı tarih ve siyaset ERMAN ŞAHİN ağabeyim.(N.K)

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..