Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '07

 
Kategori
İlişkiler
 

''Yere tükürme lan!!!..''

''Yere tükürme lan!!!..''
 

Bura' ya tükürülür mü?!..


Bu yazım'ın çok mühim olduğunu düşünüyorum. Ve, bütün Milliyet Blog Yazarları' ndan istirham ediyorum ki; aşağıda yazacağım konu'yu herkes, en az bir kişiye söylesin. Söylediği kişiyi mutlaka iknâ etsin lütf'en!..

İstirham ediyorum efendim!...

Konu : ''Yerlere Tükürme''

Gerçi toplum olarak; ''Yerlere çöp atma, Sigara izmariti atma...vs. gibi'', bizim bu konuda ne kadar gayr-i medenî olduğumuzu gösteren daha çook hastalıklarımız, yanlışlıklarımız var.

Fakat bence en mühimi ve ''en sağlıklısı(!)'', şu ''Yerlere Tükürme'' mes'elesinden başlasak diyorum.

Efendim İstanbul' da, Ankara'da, İzmir' de...Türkiye'nin neresinde olursanız olun, öyle zann'ediyorum ki, kaldırımda veya insanların geçtiği; herhangi bir yerinde yürürken yer'e, ayağınızın dibine bakmanız mümkün olmamakta. Eğer kazara yere doğru bakacak olsanız; yerde gördüğünüz o ''tükürük pisliği(!)'' yüzünden, bir anda midenizin alt-üst olmaması iş'ten bile değil!..

Mideniz bulanmakla kalsa gene iyi!..Bâzan, günlerce yemek yiyemiyenlerinizin olduğunu bile tahmin edebiliyorum!..

Bence bu mes'ele çok mühim sevgili Milliyet Blog Yazarları.

Üstelik mikrop bu...

Hastalık!..

Yere tüküren her kim olursa olsun, yeni bir bulaşıcı hastalığı, bir başkasına bulaştırkmak istiyor demektir.

Veyâ, yere tüküren birisi; kendisindeki hastalığı, size de bulaştırmak istiyor demektir!..

> deyip; gelin, bu sosyal problemimize karşı hep birlikte, duyarlılığımızı gösterelim.

''Memleketin başka problemimi yok!..'' diyerek, duyarsız kalmıyalım, ne olur?..

Aman Yâ Rabb' im!..Bu; ne pis, ne razâlet, ne iğrenç bir hareket!..

Bütün bu tiksintimize rağmen, > diyecek değiliz elbette.

Hepinizin;

> gibi, hattâ daha da nâzik ifâdelerle bu insanları uyarma cesâretini gösterebileceğini tahmin ediyorum.

Sevgili Milliyet Blog yazarları, sizden istirham ediyorum;

1-İçimizde, eğer bugüne kadar farkında olmadan da olsa yere tükürenimiz var ise, bugünden îtibâren, ''Bir daha yere, aslâ tükürmiyeceğim.'' diyerek, kendi kendimize söz verelim, ne olur?

2-Sonra; âilemizden başlıyarak, yakınlarımıza da söyliyelim ''yere tükürmenin'' ne kadar ayıp, ne kadar pislik, ne kadar sağlığa zararlı ve ne kadar medeniyet dışı bir hareket olduğunu. Lutfen!..

3-Size zahmet olmazsa eğer, bu konuda hepinizin, bir yazı kaleme almasını istirham ediyorum.

4-Bu konuda genel olarak, daha neler yapılabilir?..

5-Herkes kendi muhitinde neler yapabilir? Tavsiyelerinizi bekliyorum...

Bu, hepimizi ilgilendiren bir sağlık, bir çevre ve bir sosyalite mes'elesidir.

Kanaatim o'dur ki; bu mühim mes'eleye ilgisiz kalmıyacaksınız...

Sağlıkla ve Muhabbetle...

Bektaş Azizoğlu

30.12.2007, pazar

Üsküdar-İSTANBUL

 
Toplam blog
: 344
: 580
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İlkokul'u Düzce'nin Gölyaka İlçesi, Açmaköy'ünde bitirdikten sonra, Ortaokul'u Gölyaka'da okuyup,..