Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '09

 
Kategori
Doğal Sit Alanları
 

"2010 İstanbul Dünya Başkenti" sel ve su

"2010 İstanbul Dünya Başkenti" sel ve su
 

bozdoğan


39 yıllık görsel tasarımcıyım.
Bu dönemde, gidip inceledim ve dünyanın birçok ülkesine ihracat yaptım.
Yabancılar, bizim gibi yumurta kapıya gelince folluk aramıyor.

Onlar gündemlerini aylar, yıllar öncesinden planlıyor ve icraata geçiyor. Ben de yapacaklarımı çok önceden planlayıp, projelendiriyorum.

Böyle davranışımın semeresini, hayatta ilk kez katıldığım "Yılbaşı Konsept Tasarım Yarışması" nı kazanarak ispat ettim.

Yarışmayı 6 ay önceden tasarlayıp, maketini, resimlerini ve gereken toplantıları yaptım. Vakit olursa, yanlışları düzeltmeye zaman kalıyor. İş eksiksiz çıkıyor.

Bu yıl yarışmaya katılmayı düşünmüyorum.Başkalarına yol açılsın. Haziran başında Büyükada'ya geldiğimde,para kazanacak yılbaşı dekorlarını hazırladım. Burada onun için rahatım.

Şimdiden plan yapmayan vatandaş, son dakikada gelecek, biliyorum.
Yabancılar ise gönderdiğim fotoğraf ve numuneleri çoktan dikkate aldı.
"Şu gün, kaç adet teslim edebilirsiniz? Fiatı nedir?" diye soruyorlar.

***

"2010 İstanbul" için de 2009 başında, kafamda bir proje geliştirdim.
Tema, "küresel ısınma ve su" ile ilgili. İlk başta, iletişim kuracak organizasyon bulamadım. Sonra İstiklal caddesindeki merkezlerine oğlumu gönderdim. Yine tık yok!

Ben, masraflardan başka kendime para istemeyecektim. Şimdi alelacele bir şeyler yapılmaya çalışılacak. Ama yapanlar cep doldurmak için yapacak. Bana da gelseler, artık bedava yapacak vakit kalmadı.

Etkinlik uygulamak istediğim iki yerden biri Bozdoğan Kemeri, diğeri İstanbul'un Zeyrek'teki tek yer üstü sarnıcıydı.

Kemeri avucumun içi gibi bilirim. Ama sarnıç kapalı bir mezbelelik olduğundan içini görmem lazım. 3 yıl önce TV de restore edilecek diye bir yayın izlemiştim.Öyle kaldı. Restore falan göremedik.

***

Bizans ve Osmanlı su sorununu nasıl çözmüş... Bu devirde İstanbul, sele onlarca kurban verdi... Ortaçağ yağmacıları, çevreden araçlarla gelerek ganimet topladı. Onlara göre, felakete uğrayanlar zaten zındık olduğundan yağmanın mahsuru yoktu!

***

M.Celalettin Avus-Büyükada

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..