Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Borsa çakıldı, dolar fırladı." Bu zararı kim karşılayacak?

"Borsa çakıldı, dolar fırladı." Bu zararı kim karşılayacak?
 

Bankada bir işim vardı bugün. Bir tarafta emekliler maaş kuyruğundalar. Cumartesi pazar sırası gelenler de bugün maaş alabildiği için ortam hayli kalabalık.

Dikkatimi çeken bir şey oldu. Bazı "iyiliksever" vatandaşlar, ellerindeki fişleri sonradan gelen bazılarına veriyorlar. Belli ki sıraya girerken iki-üç tane fiş almışlar.

Sanırım tamamen iyiniyetle, saf bir duyguyla, birilerine yardımcı olmaya çalışıyorlar.

Peki kime?

Herkes kendince sempatik bulduğu veya gönlünce yardım edilmesi gerektiği hissini duyduğu kimseye...

Kimi çapkın beyefendiler gözüne kestirdikleri hanımları tercih ediyor, kimi biraz daha duygusal davranıp "yaşlı" olanların işini kolaylaştırıyor.

Belki içlerinde "şu başı açık hanımlar biraz daha beklesin" diyenler de vardır, "şu örtülü teyzeye yazık, biran evvel işi görülsün" diyenler de... Bilemiyorum. Kimsenin kalbinden geçenleri bilecek durumda değilim.

"Hanımefendi, beyefendi, ne yapıyorsunuz, bu yaptığınız doğru mu?" diye soracak olsanız, hepsinin nasıl da köpüreceğine adım gibi eminim.

Hepsinin "Şurada bir iyilik yapmak istiyoruz, buna hakkımız yok mu? Demokrasi filan...." diye binbir dereden su getirip savunma yapacaklarından şüphem yok...

Kendi kendime düşündüm... Şu "iyilik" yapan amcaların, teyzelerin, iyi niyetle yaptığı şu masum hareketten olumsuz etkilenen insanların günahı ne? Onların zararını kim karşılayacak? Bankaya daha önce gelmişken, belki de ötekilerden daha acil, önemli bir işi varken, sonradan gelenlerin birer birer maaşını alıp gitmesini seyretmek nasıl bir duygu?

Ben de kalkmış saf saf neler düşünüyorum. Üç beş emekli amcanın teyzenin kaybettiği beş on dakikacık zamanın hesabını yapıyorum.

Oysa bugün bir kalemde Türkiyeyi milyarlarca dolar zarara sokan, 70 milyon insanın cebinden bir anda parasının bir kısmını alıp götüren, vatandaşın alın teriyle çalışarak kazandığı beş kuruşu üç kuruşa indiren, vatanperver bir savcımızın, memleketi kurtarmak niyetiyle yaptığı hareket karşısında bunun lafı mı olur?

İyi niyetten zarar doğması az da olsa mümkündür. Ancak son zamanlarda ülkeye bu kadar büyük zararı, kötü niyetliler bile verememişlerdi.

Yıllardan beri, ülkeye bir kuruşluk katkısı olmayanların, milyon dolarlarla ifade edilen zararlarını, milletçe hep ödedik durduk. Alışmış kudurmuştan betermiş derler ya, yine hiçbirimizin sesi çıkmıyor. Belli ki bunu da ödemeye dünden razıyız.

Razı mıyız?

Ben değilim... Zararımın karşılanmasını istiyorum...

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..