Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '11

 
Kategori
İlişkiler
 

"Eşimin arkadaşının cinsel tacizine uğradım, ne yapmalıyım?" İşte yapacaklarınız

 

“Kaç günden beri uyku uyuyamıyorum, kabuslarla uyanıyorum. Eşimin bir arkadaşı bir hafta sonu bize geldi.

Eşim bir şeyler almak için markete gitti. Ben de mutfakta yemek hazırlıyordum. Bu adam yanıma geldi.

Ben de bir şey soracak sandım. ‘Ben sana bir şey itiraf edeceğim, sana uzun zamandır aşığım,’ diyerek bana sarılmaya çalıştı.

Neye uğradığım şaşırdım. ‘Sen delirdin mi?  Ne yapıyorsun?’ diyerek ittim. Buna rağmen beni zorla öpmeye kalktı.

Benim kararlılığımı görünce de ‘Beni yanlış anladın,’ diyerek yeniden salona gitti.

Eşim geldiğinde bir olay çıkmasın diye yaşadıklarımı anlatmadım. Ama o halimden bir şeye üzüldüğümü anladı.

Ben bu olayı unutmaya çalışırken, aynı kişi bir hafta önce bana bir mesaj attı.

Çektiği mesajda ‘Eşin seni bir kadınla aldatıyor. Sen ondan intikam almak istemez misin? Ben buna hazırım,’ diyordu.  

Aradan iki gün geçmeden kapı çaldı. Diafondan ’kimsiniz?’ diye sorunca bu adamın kapıda olduğunu öğrendim.

O an eşime haber verip vermemek konusunda ikilemde kaldım.  ‘Defol git, yoksa polis çağıracağım, dedim. Sonra da annemi aradım.

Adam utanmazca halen konuşuyordu. ‘Ben de eşine, seninle aramda ilişki olduğunu söylerim,’ dedi. İçeriden kapıyı kilitledim. Annem gelinceye kadar defolup gitti. Çok korktum.

Eşimle 2 yıllık evliyim. Eşimi çok seviyorum. Nasıl bir tepki vereceğini bilmediğim için bu olayı anlatmaya korkuyorum. Annem de ‘kızım seni yanlış anlar,’ diyor.

Ama bu adamdan da kolay kolay kurtulamayacağım, gibi görünüyor. Bana bir yol gösterin, ne yapmalıyım?”

***

Değerli okurum, sizi çok iyi anlıyorum. Eşinizin tepkilerinin hangi boyutta olacağını tahmin edemediğiniz için ne yapacağınızı şaşırmış durumdasınız.

Ne yazık ki tüm haklılığınıza rağmen çevreniz tarafından suçlanmaktan korkuyorsunuz.

Ancak, bu tacizci size karşı her türlü oyunu ve sahtekarlığı yapacak gibi görünüyor.

Bu nedenle sizin bu yaşadıklarınızı eşinizle paylaşmanızın ve tacizci için yasal yollara gitmenizin doğru olacağını düşünüyorum.

Seven bir adam eşini anlar.

Bence bu adam hakkında, bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığına dilekçe vererek şikayette bulunun, uzun yıllar cezaevinde kalsın.

Ayrıca yüksek miktarda tazminat davası açın. Bu kazanacağınız tazminatı da kadın hakları ile ilgili çalışan bir derneğe bağışlayın.

Eşler arasında iyi niyetle de olsa gizli saklı hiçbir şey kalmamalı…

Siz eşinizle konuşmaz, eşiniz bunu bir başkasından öğrenirse belki de yanlış anlayıp sizi suçlayabilir.

Açık olmak evliğin yapı taşıdır.

Değerli okurum size yapılan davranış sadece taciz değil, aynı zamanda bir cinsel saldırı suçudur.  İşte sizi ilgilendiren maddeler:

*Cinsel saldırı TCK: MADDE 102. -(1) Cinsel davranışlarla bir kimsenin vücut dokunulmazlığını ihlâl eden kişi, mağdurun şikâyeti üzerine, iki yıldan yedi yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

Taciz: TCK MADDE: 105 Bir kimseyi cinsel amaçlı olarak taciz eden kişi hakkında, mağdurun şikayeti üzerine, üç aydan iki yıla kadar hapis cezasına veya adlî para cezasına hükmolunur.

***

Değerli okurlarım, mail yoluyla gönderdiğiniz soru ve görüşleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sağlık, başarı ve mutluluk dileklerimle…

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..