Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '08

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
10928
 

(GS+Hakem)-(BJK)=4-2

(GS+Hakem)-(BJK)=4-2
 

(GS+Hakem)-(BJK)=4-2

Yukarıdaki bir matematik denklemi değil!

21.12.2008 günü, yani bu gün, yani en kısa günün olduğu zaman diliminde oynanan Galatasaray-Beşiktaş maçının sonucu!

Yer Ali Sami Yen Stadı…

Oynayanlar, Galatasaray+Hakem=Beşiktaş

Her hareketi ile göklere çıkartılan Galatasaray ve Beşiktaş sahaya çıkıyor. Çok kısa süre sonra Galatasaray’ın hakem desteği ile oynadığı hemen anlaşılıyor.

Hakem Cüneyt Çakır, geçen sene Galatasaray-Fenerbahçe kupa maçında olduğu gibi yavaş yavaş Beşiktaş’ı doğramaya başlıyor!

Hala hafızalardaki yerini koruyan ve Fenerbahçeli 3 oyuncunun kırmızı kart görerek, şampiyonluğa bile etki eden o maçtaki Gökhan Gönül’ün gördüğü kırmızı kartı unutmak mümkün mü?

Gelelim bu günkü maça, Galatasaray’ın birinci golünde Servet, topu elinden kaçıran Rüştü’nün üzerine tabanı ile öyle bir geliyor ki! Bu hareket direk sarı kartla cezalandırılmalı! Ancak, hakem bırakın Serveti cezalandırmayı ağalara giden topu gol olarak veriyor.

Arkasından Beşiktaş’ın golü! Maç 1-1

Maç bu skorla devam ederken, hakemin yüzüne dikkatle bakılırsa, fırsat kolladığı çaldıkları düdükten anlaşılıyor!

Ve birden hakemin beklediği pozisyon geliyor. Arda topla ceza sahasına giriyor. Ceza sahasının aut çizgisine 1 metre kadar mesafede sola çalımı atıyor ve top auta giderken, Holosko ayağını uzatıyor ve yere basılı vaziyette tutuyor. Zırt düdük! Ne o? Penaltı! Skor 2-1 maç kaldığı yerden devam ediyor.

İlk yarı bu skorla bitiyor.

İkinci yarı maç dengeli şekilde başlayıp, devam ederken Delgado ve Beşiktaşlı oyunculara üst üste fauller yapılıyor. Ancak bir türlü kart çıkmıyor. Fauller devam ediyor…

Yine böylesi bir faul sağanağı altında kalan Beşiktaşlı oyuncular ve özellikle Kaptan Delgado, kendisine yapılan bir faulden sonra düştüğü yerde kalkarak, önce kendisini gösterip, sonrada bir işareti yaparak, kart gösterdiğini söylüyor. Hareketlerden bu açıkça anlaşılıyor. Hakem’e fırsat doğuyor ve Çart; ikinci sarıdan kırmızı kartını çıkartıp, Beşiktaş’ı 10 kişi bırakıyor. Mustafa Denizli Delgado maçtan çıkarken, kart işareti yapıyor. Hakeme tepki göstermesi gerekirken, kendi oyuncusuna kızıyor!

Bundan sonra maç 12 ye 10 devam ederken, karşılıklı atılan birer golden sonra hakem; Beşiktaş’tan bir oyuncu atmasına rağmen Beşiktaş yılmayıp, Galatasaray’ın üzerine gelmeye devam ettiğini görerek, Lincolin ile ikili mücadeleye giren Uğur İnceman’ın yaptığı harekete de Penaltı(!) çalıyor! Maç 4-2 olunca herkes rahatlıyor! Tabi en fazlada hakem Cüneyt Çakır rahatlayıp, çevresine gülücükler dağıtmaya başlıyor!

Ve maç malum skorla bitiyor.

Gelelim Beşiktaş’ın oynadığı futbola; Değişen fazla bir şey yok, aynı işi ikide bir yapıyorlar! Bu günde ikide birin iki ile çarpımını elde ettiler!

Batı Cephesinde değişen bir şey olmadığı gibi Beşiktaş’ın kalesini koruyan kaleci Rüştü Reçber’de de değişen bir şey yok. Yediği 1 ve 3. golü görünce bunu anlamamak mümkün değil! Zaten Penaltılar hakemin hediyesiydi!

Gelelim Televizyonlardaki uzmanların(!) tartışmalarına; Galatasaray yine göklere çıkartılıp, Beşiktaş’ın yanı sıra, Fenerbahçe’de yerin dibine sokulmaya devam ediliyor!

Benim naçizane bir önerim olacak. Boş verin maçları, şampiyonayı! Galatasaray’ı hemen şampiyon ilan edin! Boşuna bu halkı oyalamayın. Özellikle Trabzonlular, siz eğer ligi ilk dört içinde bitirirseniz öpün de başınıza koyun!

Elimde olmayarak burada bir sıralama yapmak istiyorum. Bu benim görüşüm! 1-Galatasaray, 2-Fenerbahçe, 3-Beşiktaş, 4-Ankara spor olur. Sonra da Trabzon, Sivas ve Kayseri gelir. Sonra mı? Bursa, Gaziantep öyle devam eder. Kocaeli, Hacettepe ve Antalya ligden düşer…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yazıyı yazan bey amcanın futboldan fazla anlamadığı açık.Delgado'nun 2.sarı kartı ile ilk gol tartışılır lakin ilk golde Servet'e sarı kart, penaltılar uydurma diye yazınca maçları nasıl bir gözlükle seyrettiğini görmüş olduk. Hoş ben maçı seyrettiğinden de şüpheliyim ya. Ama illa hak hukuk adalet arıyorsak fenerbahçe-Beşiktaş derbisinde hani şu Cisse komik sarı kartlarla atılırken şeref tribünü önünde Nobre'yi biçen Lugano'nun kart görmediği maçta aramak lazım. Beşiktaş'ın uğradığı haksızlığa üzüldüm filan diyerek de milleti yeme be amcam. Şuna açık açık Galatasaray kazandı diye sinirden deliye döndüm desene.

Burak Erdim Yigit 
 10.01.2009 2:58
Cevap :
Sendemi ikide bir, dört bir yanını hüzün saranlardansın. Fener şampiyon olmasın Galatasarayı her zaman olduğu gibi dörtlesin ne çıkar! Bu güzel yurda Fenerin ışığı yeter...  10.01.2009 14:43
 

Arkadaşımızın tartışılır olarak gördüğü 4 pozisyon mevcuttur. 1. Galatasarayın ilk golü: Bu pozisyon çok ortada bir pozisyondur. Hakemlerin bence yaklaşık yüzde ellisi faul verirken diğer yarısı golü verecektir. 2. Ardanın düşürülmesi: Bu pozisyonda çelme takılmış dahi olsa top kontrolsüz biçimde auta gitmektedir böyle pozisyonlarda hakemlerin üçte birinden bile azı penaltı verir. 3. Delgado 2. sarı karttan kırmızı kart. Böyle bir pozisyona özellikle bir derbide 3 hakemden biri bile 2. sarıyı göstermeyecektir. 4. 2. penaltı bu pozisyon diğerlerine göre oldukça net. Bence 3 hakemden ikisi bu penaltıyı verir. Burada söylemek istediğim şudur: Maçın hakemi insiyatif kullanması gerektiğinde hep Galatasaray lehine insiyatif kullanmıştır. 1. pozisyonda golü iptal etse, ilk penaltıyı vermese ve kırmızı kart göstermese çok daha az itiraz gelirdi.

Yavuz Komut 
 07.01.2009 16:10
Cevap :
Yorum ve katkınız için teşekkürler. Selamlar...  08.01.2009 0:17
 

Hatta Servete sarı değil kırmızı kart çıkmalıydı.Ne de olsa "Rüştü"nün üzerine tabanıyla öle bir geliyor ki." Penaltılar uydurma olduğu için Arda"yla Lincoln"e de sarı kart çıkmalıydı.

Evren Islekler 
 28.12.2008 11:05
Cevap :
Bence de. GS şimdiden şampiyon ilan etmedikleri kalıyor. Selamlar...  28.12.2008 15:35
 

ancak bu kadar taraflı yazabilridin tebrik derim servetin golune senin dışında faul diyen yok heralde:)

caglayan81 
 28.12.2008 10:23
Cevap :
O sizin görüşünüz. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi var. Benim izlediğim kanallarda da en az 10 yorumcu Faul olduğunu söyledi.  28.12.2008 10:38
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 3038
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster