Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

“Hatıralar”

“Hatıralar”
 

salih arıkan


Şu ara engellilikle ilgili kitapları okuyorum. Bazıları da hatıra.

Halis Kuralay hocamın Hayata Dokunmak kitabını ikinci kez okuyorum. Özellikle Senai Demirci hocamızın Halis harikalar diyarında yazısı çok hoşuma gitti. Ben de bir kaç hatıramı yazayım da belki  faydası olur.

Bir dağ köyünden gelmişim. Beni büyüklerin yatakhanesine verdiler. Öğretmenim Rahmetli Ramazan Sözal buna itiraz etti ama idare beni bir yıl boyunca yaşımdan büyüklerle bir arada tuttu. Akşamları maç ve tiyatrolar dinler sohbet ederdik. Tabi bazen yaşıma uygun olmayan sohbetlerde olurdu. Adamlar beni üst yatağa vermişler tırmanarak yatağa çıkıyordum. Yatağımı düzeltmekte epey zorluklar yaşamıştım.

Ben yetim olduğum ve pek arkamı arayan soran olmadığı için hem hizmetlilerden bazı hocalardan körler okulunda sıkıntılar gördüm. Güzel günlerimiz de oldu. Sınıf öğretmenim çok özverili bizi hayata hazırlamaya çalışan biriydi. Küçük yaşta ana kucağından alınıp yatılı okullarda yetişmek faydaları yanında bazı ruhsal tahribatları da oldu.

İlk Orta Lise Fakülte derken köylü çocuğu olduğumuz için hep dışarıda okuduk. Çok şükür buralara kadar geldik. İlk radyomu büyük kavga ve tartışmalar sonunda üçüncü sınıfta almıştım. Rahmetli Anneme karşı önemli bir zaferimdi.  Hep radyolarım oldu. Radyo tiyatroları arkası yarınlar çocuk bahçeleri ve diğer programları dinlerdim. Pazar günü radyo tiyatrosu dinleyeceğim diye çok aç kaldım. Güzel günler ve acılar tümü yatılı okulda yaşandı. Okuduklarım hatıralarımı canlandırdı.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..