Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '12

 
Kategori
Komşuluk
 

"Kurban kavurması" yolladı annem

"Kurban kavurması" yolladı annem
 

ÇİÇEKLER GİBİ TEMİZ KOMŞUKUK


Bu bayram sabahı yeni bir mahalle de ve yeni bir apartmanda açtım gözlerimi;

Bu sene ki kurban bayramını, memleketimden uzakta ve de kısa bir zamandan beri tanıştığım insanlar arasında geçireceğim. Akşamdan beri; artık eski bayramlar kalmadı, bütün komşular tatile gitmişlerdir diye düşünüyordum. Nasıl olsa gelenim gidenim olmaz diye sabah işlerimi yaparken ağırdan alıyordum ve henüz bayram için giyinmemiştim bile.

Kapının zili çaldığında acaba kimdir diye düşünmeden kapımı açtım. Açtım çünkü bu binada genelde ailelerin kapısı ardına kadar açık duruyor zaten. Bu duruma şait olduğum ilk aylar epey yadırgamıştım ama zamanla insan alışıyor ve onlara uyuyor gayri ihtiyarı. Bundan olacak ki, acaba kimdir diye düşünmeden kapıyı açtım. Karşımda iki tane küçücük erkek çocuğu. Onları hiç görmemiştim. Belli ki benim binadan değillerdi. Gözümün içine bakarak, birazda çekingen bir tavırla, İkisi bir ağızdan BAYRAMIN MUBAREK OLSUN dediler. Çok ama çok hoşuma gitti. Çok ama çok duygulandım.

Benim çocukluğum ve mahallemde bütün evlere bayramlaşmaya gittiğimiz günleri anımsattılar bana.

Bunca yıl sonra, hala eski adetlerimiz sürüyor memleketimizin bazı bölgelerine de olsa diye gözlerimin dolduğunu çocuklara farkettirmemek için hemen mutfağa gittim ve onlar için hazırladığım çikolataları ikram edince baya sevindiler. Normal şeker bekliyorlardı demek ki.

Onlar gittiler, aradan  bir yarım saat geçti geçmedi tekrar kapı çalındı. Evde kimse yok sanıp gitmesinler diye, aceleyle kapıyı açtım. Bu sefer yine tanımadığım iki kız çocuğu, ellerinde poşetler

BAYRAMIN MUBAREK OLSUN derken, ne tepki vereceğimi merak eder bir çekingenlikle, ellerindeki poşeti avuçlarının içine saklamaya çalışıyorlardı. Onlara da birer çikolata  getirdim.

Gözleri parlayarak, sevinçle merdivenleri inerken aralarında bilmediğim bir dille konuşuyorlardı.

Aradan epey bir zaman geçmişti ki yine kapı çalındı. Bu seferde çocuklardır diyerek  elimde çıkolatalarla kapıyı açtım. Karşımda üst komşunun ortanca kızı vardı. Ve elinde bir tabak et kavurması.  BAYRAMIN MUBAREK OLSUN. "Annem kurban kavurması" yolladı diyerek elimi öptü. Tabiki bende onu çok öptüm. Ve onada hem çikolata hemde tatlı ikram ettim.

İşte ben bu sabah bunları yaşadım. 

Facebook da çoğu arkadaşlar "nerde eski bayramlar" diye yazıyorlar. İŞTE BURADA ESKİ BAYRAMLAR. Ben birebir yaşıyorum. Buyurun sizde gelin yaşayın diyorum.

Burası Antalya Şelale mah. İşte hayat, işte tabiat,  işte insanlar ..

Doğal hayat, gerçek  insanlık ve GDOsuz  yiyecekler memleketimizde  hala var .. İnanın bana, tadları KOKULARI bir harika. Gelip yaşayamasanız bile, buralara yolunuz düşerse eğer, pazarlardan bir çuval patates arabanıza atın çocuklarınız  GERÇEK gdo SUZ PATATESİN TADINI ÖĞRENSİNLER..

DİYORUM.

 
Toplam blog
: 56
: 661
Kayıt tarihi
: 24.02.08
 
 

Emekli, 19 mayıs ..