Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

"Kurtlar Vadisi"nde kurt'u yediler

“Vadideki” kurt, diğer “Kurtlar” tarafından yok edildi…

Dedikten sonra…

X X X

Bana göre “Şiddet” inançlarımıza, insani değerlerimize, ahlakımıza ve aklımıza gelebilecek ne kadar “Değer”lerimiz varsa hepsine aykırı.

Şiddeti savunmak ve ona prim vermek, destek çıkma da bu nedenle “İnsanlığa” aykırı bir davranış.

Buraya kadar tamam. Kimsenin de bunlara karşı çıkacağını sanmıyorum.

Bir televizyon kanalında “Kurtlar Vadisi” adında dizi yayınlandı. O dizi yayına girdiğinde, tüm kişisel programlar bu dizinin yayın saatine göre ayarlandı.

İçerik itibariyle “Bir şeyler” anlatmasına anlatıyordu da, diğer taraftan da “Leblebi” yer gibi adam öldürülüyordu. Dahası, öldürülen adamlar öldükleri yerde kalıyorlar, o ölüleri kimler topluyordu, belli değildi.

Bir dönem Türkiye’nin gündemine oturan olayları çağrıştırdığı için de, dizideki roller birilerine yakıştırılıyordu.

Dizinin en vazgeçilmezi “Sağlam karakterli Polat ALEMDAR” tiplemesi ise, etkisi altında kalan “Zayıf” karakterli kişilere “Örnek” olduğu iddialarını gündeme getiriyordu.

Bu iddialar doğru muydu?

Bir bakıma evet… Dizideki “Sağlam karakter” izleyiciler arasındaki “Zayıf” karakterleri etkiliyordu. Bu durumda da “Gerçek hayatta” birçok “Zayıf” karakterli “Polat Alemdar” tipleri ortaya çıktı.

Bu diziye karşı olanlar, olayın hep bu yönüne baktılar. Bir bakıma da, etkilenen “Zayıf” karakterli zavallıların ortaya koyduğu eylemler de böyle düşünenleri haklı çıkarttı.

Bu dizinin bir gün bir yerden tekrar başlaması planlandığı için, dizi kahramanları “Garip” bir mahkeme kararıyla da “Kahraman” olarak mahkeme salonundan ayrıldılar.

X X X

Dizinin yeni sürümü olan “Kurtlar Vadisi Terör” geçen hafta Perşembe günü yayına girdi.

Dizi yayına girmeden önce, hakkında birçok görüş ortaya atıldı. Kimileri, daha doğrusu eski diziye karşı olanlar yine “Şiddete” prim vereceğini düşünerek diziye “Olumsuz” baktılar.

Diziye “Hasta” olanlar ise, geçen hafta yine ekranlarının başına kurulup “Bu kez Polat Alemdar ne kahramanlık yapacak” diye dikkatle izlediler.

İzleyenlerin –ben de dâhil- girizgâh olan birinci bölümdeki konuya bakışları –ben hariç- ne oldu, bilemiyorum. Ancak, terör belasının içinde yaşamış olan ben, dizinin bu sürümünde unutmaya çalıştığımız geçmişi tekrar önümüze koyacağına ve bugünkü ortamda “Terör” belasının da ne boyutlara geldiğini anlatacağına eminim.

Görünen –bana göre- köy kılavuz istemez der gibi böyle…

X X X

Son gelişme ise, RTÜK’e gelen şikâyetler dikkate alınmış ve yayını yapan kanal ile de fikir birliğine varılarak dizi yayından kaldırılmış…

Diğer bir görüntü ise, gazetelerin “İnternet” sayfalarında…

Dizi hakkında “Kaldırılsın” ya da “Kaldırılmasın” seçenekli anketler yapıldı. Bu anketlere verilen cevaplara baktığımızda çok değişik bir sonuçla karşılaşıyoruz.

Milliyet Gazetesinin anketindeki son durum şöyle:

Evet, kaldırılsın 65.638 kişi % 15, 98

Hayır, kaldırılmasın 345.026 kişi % 84, 02

Anket sonucu şimdilik bu da, bu sonucu nasıl değerlendirmek gerekir. Sorun burada.

Ankete “Evet” diyenler neye karşı, ankete “Hayır” diyenler neyi destekliyorlar?

“Kaldırılsın” diyenler “Şiddete” karşı çıktıklarından dediklerini düşünüyorum da “Hayır kaldırılmasın” diyenler şiddetten mi yanalar?

Böyle bir şey olduğunu asla düşünmüyorum…

İnsanların bu kadar yoğun bir şekilde “Şiddet” yanlısı olması, bizim “Bittiğimizin” kanıtı olur. Böyle olmadığına göre % 84, 02 gibi çoğunluğun neden “Kaldırılmasın” dediğinin bir cevabı olmalı.

X X X

Milletin “Tümünü” ilgilendiren konularda yeterli bilgi aktarımı olmazsa, millet o bilgiyi bir başka kanallardan alır.

Bu kanalar, bugüne kadar görülmüştür ki, hayli “KİRLİ” kanallardır. Son Hrant DİNK olayında da yaşadığımız gibi “Bilgi kirliliği” insanları hep “Merak” ve “Kuşku” içinde bırakmıştır.

Her türlü “Bilgi kirliliğine” rağmen, insanlar, hem “Merak” ile ve hem de “Geleceği” ile ilgili konularda yoğun bir “Bilgi açlığı” içindeler.

“Kurtlar Vadisi Terör” dizisi de, ülkenin geleceğini ilgilendiren “PKK” sorununa parmak basacağı için, bu dizinin kurgusu içinden kendine göre gelecekle ilgili “Bilgi” arayışı içindeler…

Bunun içindir ki “Hayır kaldırılmasın” oyları bu kadar yoğun…

Kafalarda oluşan sorular ise, yine bana göre şöyle:

Türkiye’nin Irak konusunda “Etkinliği” ne olacak?

Kökü “Kandil Dağında” sanılan ama asıl kökü Avrupa’da piyonları “Kandil Dağında” olan PKK konusunda Türkiye ne yapacak?

Türk Askeri “Kuzey Irak’a” girecek mi, Kuzeydeki “Bölgesel Kürt Yönetimi” hakkında Türkiye ne gibi tavırlar alacak?

Avrupa Birliği ne olacak, Ermenistan ile ne yapacağız, Kıbrıs elden gidecek mi, İran ile Amerika kafa kafaya gelecekse, Türkiye işin neresinde olacak?

Bu ve benzer sorulardaki “Bilgi eksikliği” ve “Bilgi kirliliği” birinci bölümünden sonra kaldırılan dizinin yayından kaldırılmaması isteğinin temel nedeni…

Tabi ki bütün bunlar “Bana göre” düşünceler…

Ne kadar doğru, ne kadar yanlış, onu tartamamanın da üzüntüsünü yaşıyorum.

Ama şunu iyi biliyorum ki, Türk Milleti olarak asla ve asla “Şiddetten” yana olmamız mümkün değil.

“Kaldırılmasın” talebinin de sadece “Bilgi” ihtiyacından kaynaklandığına inanıyorum…

Ve bu arada…

“Gitti bizim dizi” diyorum.

Peki, ben “Şiddet” yanlısı mıyım ki “Gitti” diyorum?

Yok… Ben “Dizi” ve “Film”leri dizi ve film olarak izleyebilecek kadar aklıma sahip birisiyim.

17 ŞUBAT 2007

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..