Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '22

 
Kategori
Dilbilim
 

"M" HARFİNİN KELİMELERE ETKİSİ

“M” HARFİ İLE “YORUM” SÖZCÜĞÜNÜN İLGİNÇ İLİŞKİSİ (Tespit)

Türk alfabesi 29 harften oluşur. “M” harfi 16'ncı sıradadır. Bu harf, bazı kelimelerde bulunan harflerin belirli sırasına yazıldığında, o kelimeleri ilginç bir şekilde zıt anlamlara çeviriyor. Herhangi bir cümle yazılırken buna benzer kelimelerde “m” harfinin yanlışlıkla eksik veya fazla yazılması durumunda, anlam bozulması yaşanabilir ve verilen asıl mesaj karşı tarafa olumsuz etkiler verebilir. Kelimelere dikkat edilirse son sözcüklerin genellikle “yorum” sözcüğü içeren kelimeler oldukları görülebiliyor.

inanıyorum › inan(m)ıyorum › inanmıyorum

seviyorum › sev(m)iyorum › sevmiyorum

geliyorum › gel(m)iyorum › gelmiyorum

veriyorum › ver(m)iyorum › vermiyorum

katılıyorum › katıl(m)ıyorum › katılmıyorum

yazıyorum › yaz(m)ıyorum › yazmıyorum

oluyorum › ol(m)uyorum › olmuyorum

öpüyorum › öp(m)üyorum › öpmüyorum

yakıyorum › yak(m)ıyorum › yakmıyorum

takıyorum › tak(m)ıyorum › takmıyorum

paylaşıyorum › paylaş(m)ıyorum › paylaşmıyorum

Aşağıdaki bu kelimeler yukarıdaki kelimelerin bir benzeri gibi görülse de aslında değil. Yukarıdaki kelimeler bir eylemin yapıldığını gösterirken aşağıdaki kelimeler ise henüz eylemin gerçekleşmediğini/gerçekleşeceğini gösterir. Kelime ne olursa olsun şayet sonunda “yorum” sözcüğü bulunuyorsa, bu özellikteki kelimelerin arasına “m” harfi tek başına kullanıldığında anında o kelimeyi zıt bir anlama çevirmektedir.

inanacağım › inan(may)acağım › inanmayacağım

seveceğim › sev(mey)eceğim › sevmeyeceğim

geleceğim › gel(mey)eceğim › gelmeyeceğim

vereceğim › ver(mey)eceğim › vermeyeceğim

katılacağım › katıl(may)acağım › katılmayacağım

yazacağım › yaz(may)acağım › yazmayacağım

olacağım › ol(may)acağım › olmayacağım

öpeceğim › öp(mey)eceğim › öpmeyeceğim

yakacağım › yak(may)acağım › yakmayacağım

takacağım › tak(may)acağım › takmayacağım

paylaşacağım › paylaş(may)acağım › paylaşmayacağım

Son sözcüğü “yorum” olmayan kelimeleri zıt anlama çevirmek için “m” harfinin tek başına kullanılamamasını, kullanılan kelimenin henüz bir eylemi temsil etmediğinden anlayabiliyoruz.  

Not: Sınırlı sayıda sadece 11'er toplamda 22 örnek verdim. Konunun uzmanı değilim. Sadece bir tespitten ibarettir. İlginç geldiği için sizlerle paylaşmak istediğim. Konunun uzmanları konuya daha iyi hakim olacağı inancındayım. 

 

 

 
Toplam blog
: 4
: 69
Kayıt tarihi
: 24.07.20
 
 

Alfabelerin Sırrı & Gunexmaa Şifreleme Teknikleri adlı kitabım ile Gunexmaa Kriptografi Algoritması..