Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '09

 
Kategori
Dilbilim
 

Güzel Türkçem ses bayrağım

Kürt kökenli yurttaşlarımız adına yürütmede bulunanların “ANA DİLDE EĞİTİM VE ÖĞRETİM “ isteğine karşın; devleti yönetenlerin TRT Şeş yayınları başlattığı ortamda benim güzel TÜRKÇEM ne durumdadır?

Ulus olmanın temel koşullarından en önde geleni “DİL BİRLİĞİ “ dir. Bu birlik bozulursa bağımsızlık tehlikeye düşer, parçalanma hızlanır ve sömürge ülkesine dönüşürsünüz!

Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ nin ortak dili Türkçedir. Eğitim ve öğretim bu dille yapılır. Ancak uluslar arası ilişkilerin fazlalaştığı günümüzde yabancı dille eğitim ve öğretim veren okullarımız temeli oluşturmaya başlamıştır.

Bu durum genç beyinlerin yaşam ve düşünce yapısını da etkilemektedir.

Ülkemdeki eğitim kurumlarında egemen olan yabancı dil İngilizcedir. Etkilerini yaşamımızın her alanında görüyoruz. Çarşıda, pazarda, iletişim araçlarında İngilizce kullanmazsak eksiklik içinde olacağımızı düşünüyoruz!

Spiker : Sunucu ; Billboard : Duyuru tahtası

Show men : Gösterici ; Diskjokey : radyo sunucusu

First lady : Baş bayan ; skorboard : sayı göstericisi

Store : dükkan ; brifing : bilgi akışı

Market : bakkal ; poşet : torba

Deklarasyon : Bildirge ; damping : ucuzluk

Hoby : Uğraşı ; welcome : hoş geldin

Good-bye : güle güle ; body-guard : koruma

Galleria : çarşı ; duayen : usta

Prestij : saygınlık ; center rom : sergi yeri

Platform : alan ; fast-food : yol üstü lokan- tası

Menü : tür, çeşit ; mega : büyük

Adisyon : tutar ; final : son

Nostalji : özlem ; plaza : iş hanı

Dublex : iki katlı ; triplex : üç katlı

Flora : Bahçe çiçek ; picnic : kır gezintisi

leri

Computer : Bilgisayar ; internet : bilgisunar

Flash : çarpıcı ; air bag : hava yastığı

Okey : olur ; oley : yaşa, Varol

Daha niceleri… Sıklıkla kullanılan İngilizce sözcüklerdir. Diğer dillerin etkilerini de yadsıyamayız.

Osmanlı İmparatorluğunun külleri üzerine kurulan yeni Türkiye Cumhuriyet’i Devletinin önderi Atatürk dilimizdeki bu türden baskıların giderilmesi amacıyla 12 Temmuz 1932’de Türk Dil Kurumunun kuruluşunu gerçekleştirmiş ve de katkı vermiştir. Geometri alanında kullanılan üçgen, açı, köşegen sözcüklerini dilimize kazandırmıştır. Kurumun yaşaması için kalıtını( miras )( Türk Tarih Kurumu ile birlikte ) bağışlamıştır.

12 Eylül 1980 sonrası özerk olan bu kurumlar Devlet Kurumu durumuna gelmişler ve çalışkanlıklarını yitirmişlerdir. Kurum çalışanlarının bazıları kurumdan ayrılarak “Türk Dil Derneği “ ni kurmuşlar ve Atatürk’ümüzün kalıtını yaşatma savaşına girmişlerdir.

Dilimizin yozlaşmasında bilinçli davrananlar olduğu bilinen bir gerçektir. Amaçları Harf ve Dil Devrimlerini başarısız kılmaktır. Bunların çabalarını boşa çıkarmak yurtseverlik görevidir.

Ülke yönetiminde söz ve karar yetkesinde olanlar; Türkçemizi yozlaştırma çabasında olanlarla savaşımda önder olmak zorundasınız.

Geleceğimizi ve gençliğimizi kurtarmak sizin elinizde!

Ahmet Metin Kılınçer

Emekli Öğretmen-Balıkesir

12.04.2009

 
Toplam blog
: 35
: 350
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Emekli öğretmenim. Ödünsüz bir kemalistim. Bu düşüncelerimi gençlerle paylaşmak istiyorum. Sorumluyu..