Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '17

 
Kategori
Sivil Toplum
 

"Nasıl bir Dernek istersiniz"

"Nasıl bir Dernek istersiniz"
 

Salih Arıkan Bilgisayar kullanıyo


Tabiî ki geldiğinizde güler yüz tatlı dil olsun istersiniz. İyi ve kötü gününüzde yanınızda olunmasını istersiniz. Yaşadığınız sorunların çözülmesini istersiniz. Zor gününüzde yanınızda olunmasını istersiniz çok doğru ve haklı istekler. Biz olabildiğince üyelerimizin yanında olmaya çalışıyoruz. Üzüntülerini paylaşıyor mutluluklarını paylaşıyoruz. Bunlar güzel şeyler ve olabildiğince yapılmaya çalışılıyor.

Bence dernekçilik hak mücadelesidir. Engelli haklarını korumak, geliştirmek, yaşanan sıkıntıları gündeme getirmek gerekir. Peki, siz haklarınızı biliyor musunuz, öğrenmek için bir çaba içinde misiniz, sadece canınız yanınca ağlayanlardan mısınız? Sorunlarınızı çözmek için yazılı olarak mücadele ediyor musunuz, çözüm odaklı mısınız yoksa sadece mızmızlanan söylenen kişilerden misiniz? Ben kimseyi suçlamıyorum, sadece bir açı sunmaya çalışıyorum. Ben şundan şikâyetçiyim. Sadece işi görüleceğinde derneğe gelen ve hiç bir toplantımıza katılmayanlardan şikâyetçiyim. Nimetleri paylaşırken en önde koşturup da külfetlerde ortalarda görünmeyenlerden şikâyetçiyim. Bir gün bile halimizi hatırımızı sormayan. Ancak telefonumda bir sorun var, bilgisayarıma program kurulacak diyenlerden şikâyetçiyim. Erzak dağıtılınca gelen ancak bir hak mücadelesinde kaçanlardan şikâyetçiyim. Siz ne faaliyet istersiniz. Erzak torbası mı istersiniz. Gerçekten ihtiyacı olana evet bir şeyler yapmak isterim gerekirse kendim ihtiyacını karşılarım. Ama hak mücadelesinde de o kişileri yanımda görmek isterim. Gezmeye mi gitmek istersiniz. Ayarlarız ücretsiz bir otobüs istediğiniz yere gideriz. Ancak 2022 Maaşı ile bir ilgili bir toplantı yaptığımda’da o gezginleri yanımda görmek isterim. Biz beş liraya Bursa gezisi yaptık. O da sembolik olsun diye. Yine yaparım ancak özelikle yapmıyorum. Çünkü gezi yaptığımda her Aileden on kişi gelmeye kalkıyorlar. Ama ben hak mücadelesi yaptığımda Nasrettin hoca gibi tek başıma kalıyorsam o otobüsü bedava tutup kimseyi de gezdirmem. Nimetler paylaşılıyorsa külfetlerde paylaşılmalı.

Her yıl İzmir Büyük Şehir Belediyesi Ramazan'da iftar yemeği yapar. Her aileden en az beş kişi gelir. O yemekte en az bin kişi olur. Biz Engelli Meclisi olarak bir seminer yaparız az kişi olur. Ben buna itiraz ediyorum. Kamp’mı istiyorsunuz. Kusura bakmayın ben ancak Eğitim kampı ayarlarım tatil kampı ile hiç uğraşmam. Eğitim ve kültür sanat ve sporda varım ancak ye iç eylen tezgâhlarında yokum. Belki faaliyet raporum bir maddeyle dolsun diye mecbur kalırsam arkadaşlarım isterse. Ancak benim sevdiğim ve hoşlandığım bir durum olmaz. Ben meselelerine sahip çıkan engelliler ve aileleriyle faaliyet yapmak isterim yoksa gelecek Mart'ta görev sürem dolunca aday olmam, helalleşir kendi yolumu çizerim.

Derdiniz olacak ve onun için mücadele edeceksiniz. O mücadele edenlerin en önünde ben olmazsam o zaman bana istediğinizi deyin, yüzüme tükürün. Ancak yiyelim, içelim, gezelim kimseyi besleyip azdırmaya niyetim yok. Faaliyet önerilerinize açığım. Telefonumuza e-posta adresimize biliyorsunuz.0506 514 96 93 , slh.arikan@gmail.com

Kaynak:

 https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr/2017/03/nasl-bir-dernek-istersiniz.html

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..