Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '17

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

"Öğretmenim olur musun?"

"Öğretmenim olur musun?"
 

Görme engelli çocuklar ve gönüllü öğretmenler


Öğretmenim olur musun.son yıllarda görmeyenlerin hayatı değişti. teknoloji farklı kolaylıklar sundu.
 
Ekran okuyucu programlarla kitap dinlemek akıllı telefonlar hayatlarını kolaylaştırdı. Biz eskiden biri gelse de bize kitap okusa diyorduk. Hala bu yolu tercih edenler var. Bire bir okumanın bazı dezavantajları var. Zamanlar uyuşmayabiliyor. Ancak faydaları daha çok birlikte kitap okuyup tartışmak ve sohbet edip bilgi ve tecrübe paylaşmak da ayrı güzel. Bir çay demliyorsun ders çalışıyor ve bir kitabı birlikte müzakere ediyorsun. Sonra gelsin bu soğukta sıcak çaylar. İşin özeti bazı görme engelli çocuklarımız bu eski ve kadim yöntemle ders çalışmak istiyorlar. Evimize misafir olsun çayımızı içsin bize kitap okusun diyorlar. Aslında hayatı paylaşmak kitap okumak bilgi ve tecrübe paylaşmak ve arkadaşlık etmek istiyorlar. Şöyle bir talebimiz var.üzeri çizilmemiş TEOG hazırlık kitapları Ygs Lys Ekpss Kpss kitaplarınız varsa Türkiye Beyazay Derneğine ulaşdırabilirsiniz. Evimize Öğretmen gelsin diyen görmeyenler beni arasınlar ve ben gönüllü öğretmenlik yapmak istiyorum. Hem kitap okuyup bilgi ve hayat tecrübemi aktarmak istiyorum diyen gönüllü öğretmenler de beni arasınlar. Unutmayın hayat en güzel öğretmendir.
 
Bir okulda hoca şöyle der;"Siz öğrendiniz ancak ben daha çok öğrendim"...  Ben şu Dernekcilik işlerinden şunu öğrendim başkalarına yardım ettiğiniz zaman asıl kendinize yardım ediyorsunuz. Ben bu dernek ve gönüllü işlerde uğraşıp kendimi iyi hissetmeseydim bu kadar yıkıma dayanamazdım.
 
SALİH ARIKAN
 
Kaynak:
http://www.egemetropolgazetesi.com/haber/ogretmenim-olur-musun-3752.html
 
 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..