Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '11

 
Kategori
Sinema
 

"Rio" Karnavalı'na gelen var mı?

"Rio" Karnavalı'na gelen var mı?
 

UÇA-JACKSON ULEN ! :=)


Uçmayı kim istemez ki ? Uçmak, herşeye tepeden bakmak, özgür olmak. Göğsünü gere gere rüzgara kafa tutmak, kanatlarının zerresine kadar serinliği hissetmek. Denizleri çarşaf çarşaf seyredebilmekti belki de özgürlüğün tek çaresi. Belki de sıra sıra dizlimiş kardeş dağlara selam vermekti sınırsız olmak; süzülürken semalarda. İnsanların belki de yapabilmeyi en çok istediği şeydir uçabilmek. Ama ne yazık ki sadece bunu uçak ya da diğer uçma aletleriyle başarabiliyoruz günümüzde.  

Uçmaktan bahsetmişken sizlere 8 Nisan'da vizyona giren RIO isimli animasyon filmine dikkat çekmek istiyorum. Dün oğlum Furkan'ı 13:30 seansına götürdüm ve baba oğul uzun zamandır hiç eğlenemediğimiz kadar çok eğlendik ve güldük. Seyrettikten sonra insan o kadar çok uçmak istiyor ki; orada insan olduğunuzu unutup kuşmuşcasına koltuk altlarınız kaşınaya başlıyor. Cik cik moduna giriyorsunuz adeta. Bakıyorsunuz üstünüze başınıza len ben kuş mu oldum yoksam diye çemkiriyorsunuz böyle böyle :) Yalnız bir şikayetim var. 3D gözlükler kesinlikle 5-6 yaş grubundaki çocukların gözüne olmuyor. Kafası kadar geliyor gözlüğün büyüklüğü. Mesela 4.5 yaşındaki oğlum filmin koca bir bölümünü gözlüksüz seyretti. Nasıl zevk alabildi bilmiyorum ama... Bence bu yaş grubundaki çocuklar için de ufak ebatta gözlük üretilebilir.  

Efendiim RIO'da merak edeceğiniz gibi kahramanımız mavi tüylü kadife gibi yumuşak ve tatlı gagalı papağınımız MAVİLİ. Adı bu kuşumuzun. Don Rhymer çok güzel ve neşeli bir senaryo hazırlamış küçüklerimize. Bunu biz büyükler de zevkle seyredebiliriz. Görüntü Yönetmenliğini Renato Falcao , müziğini John Powell ve yapımcılığını Bruce Anderson, John C. Donkin üstlenmiş RIO'da. 110 dk. süren bu eğlenceli animasyon filmimizde şu konular cereyan eylemekte ey seyr-i sefa sinema sever seyreti insanları :)  

ABD Minnesota'daki kafesinde yaşayan Blu( kuşumuz ) , nadir bulunan mavi renkli bir papağandır. Türünün son örneği olduğunu düşünen evcil Blu yanılmaktadır. Zira biliminsanları Rio de Janeiro'da dişi bir mavi papağan keşfetmiştir. Blu onunla tanışmak için uzun bir yolculuğa çıkmaya hazırdır. Ancak ortada büyük bir sorun vardır: Blu uçmaktan ölesiye korkmaktadır. Rio'ya gitmenin bir yolunu bulur ancak dişi papağan Jewel'ın ( filmde Jewel yerine kuşun adı HARİKA Türkçe seslendirmede) kalbini kazanmak için önce uçmayı başarması gerekmektedir. Bu konuda en büyük yardımcısı Rafael adlı bilge kuş olacaktır. Bu ender bulunabilen mavi papağanımıza bir kaç da kuş kalpazanı musallat oluyor ve uçakla başka bir ülkeye götürüp satmaya çalışıyor ama başaramayacak.  

Okuduğunuz gibi harika bir zaman geçirebileceğiniz animasyon harikasından biri bu yapım. BUZ DEVRİ animasyon filmini yapan arkadaş el atmış yine bu projeye. Bu neşeli RIO DE JANEIRO macerasında sizleri de görmekten kıvanç duyarız elbette efendim. Ben uçamasam da uçmuş kadar oldum RIO'da. Ayaklarınız yerden kesilecek emin olun. Vallaha. . . :)))  

İyi seyirler dilerim saygılarımla . . .  

NOT : www.sabah.com.tr sitesinden filmin konusu hakkında azıcık azıcık kopya çektim :) Özür dilerim. :)  

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..