Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '08

 
Kategori
Üniversiteler
 

"Üniversitede özgürlük" duyurusu hakkında

"Üniversitede özgürlük" duyurusu hakkında
 

Altında 1406 imzanın olduğu bir duyuru bugünlerde çok konuşuluyor(1):

ÜNİVERSİTEDE ÖZGÜRLÜKLER KONUSUNDA KAMUOYUNA DUYURU

"Öğretim üyeleri olarak bizler kılık-kıyafet konusunda yıllardır uygulanan politikaları ve son günlerde yapılan tartışmaları yakından ve kaygıyla takip ediyoruz. Üniversitelerin düşünce, ifade, din ve inanç özgürlükleri ile eğitim ve öğretim gibi en temel insan hakları karşısında yasakçı değil özgürlükçü bir tavır alması gereken kurumlar olduğunu düşünüyoruz.

Üniversitelerimizin çağdaş uygar toplumlara yaraşır biçimde, özgürlüklerle ve bilim üretimiyle anılmasını istiyoruz. İstisnasız her demokratik ülkede olduğu gibi üniversitelerimizde de kılık-kıyafet serbestliğinin; hiçbir din, inanç, düşünce, ırk, grup ve cinsiyet ayrımı yapılmaksızın bütün öğrencilere tanınması gereğine inanıyor; aksi yöndeki tüm düzenleme ve uygulamalara bir an önce son verilmesini talep ediyoruz.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur."

“Üniversitede Özgürlük” başlığıyla Internet’te imzaya açılan bu duyuruyu sıradan koşullar altında okuduğumda ben de altına imzamı atardım. Burada yazılı olan özgürlükçü, eşitlikçi, evrensel sözler Fransa’da, İtalya’da, Belçika’da, İsveç’te, Avustralya’da, Arjantin’de imzalanabilir. O ülkelerde adım adım dini devlete doğru gidilen gelişmeler yoktur.

Ülkemizde “özgürlük” savunması gibi görünen bu duyuru şu andaki ortamda özgürlüklerin bitirilmesine yönelik büyük projenin başlangıç eylemini savunmaya yöneliktir. Duyuruda “cinsiyet ayrımı yapılmaksızın” diyorlar, oysa istedikleri sonunda gelecek olan kadınlara karşı negatif ayrımcılıktan başka birşey değildir. Kadın öğretim üyelerinin imza atmaktan çekinmeleri bu kaygılarından kaynaklanmaktadır (2)

Ülkemizin içinde bulunduğu durumundan kimisi haberli, kimisi habersizdir onlar. Ülkemizi nereye gittiğinden kimisi habersiz, kimisi haberlidir onlar.

1406 imzadan üniversiteleri belli 1248 öğretim üyesinin üniversitelere dağılımını hesapladım (10 kişiden çok imza olan üniversiteler):

Devlet Üniversiteleri:

Selçuk Üniversitesi : 118
Sakarya Üniversitesi : 74
Atatürk Üniversitesi : 73
Gazi Üniversitesi : 63
Fırat Üniversitesi : 60
Erciyes Üniversitesi : 54
Marmara Üniversitesi : 44
Yüzüncü Yıl Üniversitesi : 40
Ondokuz Mayıs Üniversitesi : 39
Süleyman Demirel Üniversitesi : 37
Dicle Üniversitesi : 36
Gaziosmanpaşa Üniversitesi : 30
İstanbul Üniversitesi : 28
Rize Üniversitesi : 26
Ankara Üniversitesi : 25
Karadeniz Teknik Üniversitesi : 25
Harran Üniversitesi : 24
Celal Bayar Üniversitesi : 20
Kırıkkale Üniversitesi : 20
Muğla Üniversitesi : 20
Balıkesir Üniversitesi : 18
Çukurova Üniversitesi : 16
Gaziantep Üniversitesi : 15
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi : 14
İnönü Üniversitesi : 13
Boğaziçi Üniversitesi : 12
Dokuz Eylül Üniversitesi : 12
Kocaeli Üniversitesi : 11
Orta Doğu Teknik Üniversitesi : 11
Pamukkale Üniversitesi : 11
Yıldız Teknik Üniversitesi : 11
Ege Üniversitesi : 10
Kafkas Üniversitesi : 10

Vakıf Üniversiteleri:

Fatih Üniversitesi : 39
İstanbul Bilgi Üniversitesi : 17

Anadolu’daki üniversitelerden gelen desteğin ne kadar çok olduğu ilk bakışta görünüyor.

(1) 3 Şubat 2008 Saat 12:00 itibariyle yayınlanan listede 1406 kişinin adı vardı. Aralarında mükerrer birkaç ad, ülkemizde olmayan üniversiteden birkaç ad, ve olmayan üniversitelerden birkaç ad vardı. 150’ye yakın öğretim üyesinin de üniversitesi belirtilmemişti.

(2) Kadın öğretim üyeleri “üniversitede özgürlük” istemiyor mu? (3-2-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=89886

Ankara, 3 Şubat 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..