Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '07

 
Kategori
Eğitim
 

"Vali istifa, milli eğitim müdürü istifa"

Tunceli’ de boykotlar, protestolar, korsan gösteriler yaşamın bir parçası halindeydi. Hiç beklemediğiniz bir anda ortalık ateşleniveriyordu. Normal koşullarda gayet sakin görünen insanlar birden bire geriliyorlar, akıllarının değil duygularının peşinden gidebiliyorlardı. O hengame içerisinde yanlışa “dur” diyebilmek herhalde kolay bir iş olmasa gerekti. Toplumun dışına itilebilirdiniz ve hak etmediğiniz ithamlara maruz kalabilirdiniz. Bir gün Tuncelili birisinin bana: “Senin için bir şeyler söylerim ve yarım saat sonra bütün Tunceli aynı şeyi konuşmaya başlar.” demişti.

Okulların pek çok örgütün faaliyet alanı olduğuna, bu faaliyetlere bir kısım okul yöneticileri ve öğretmenlerin önderlik ettiğine dair yaygın bir inanç vardı. Bu inancı destekleyen emareler de yok değildi açıkçası. Geçmiş yıllarda pek çok lise öğrencisi hatta ilköğretim okulu öğrencisi dağlara gitmişti. Bunların bir çoğu birkaç ay içerisinde ya da bir iki yıl içerisinde yakalanmış veya öldürülmüştü. Anne-babaların en büyük korkusu çocuklarının dağa gidebileceği korkusuydu. Gençlerin anne-babalarını “dağa giderim” şeklindeki tehditleri gizli saklı bir durum değildi. O nedenle ekonomik durumu iyi olan insanlar çocuklarını bir şekilde Tunceli’den uzaklaştırmışlardı. Risk altında bulunanlar yine fakir fukara çocuklarıydı.

Bu durum üst yöneticileri kaygılandırıyordu ve olağanüstü hal uygulaması devam ediyordu. Bir şekilde önder durumda bulunan ve devletten maaş almakta olan kişilerin şehir dışına çıkarılması düşüncesi güvenlikten sorumlu birimlerde ağır basıyordu.

Bu hususta ilgili birimler harekete geçti. Milli Eğitim personeli fazla olduğundan durumdan bizim kurum daha fazla etkilenmişti. Milli Eğitim Bakanlığı valiliğin teklifi doğrultusunda işlem tesis etmiş on kadar öğretmenin atamaları başka illere yapılmıştı. Öğretmenlerin kararnameleri geldiğinde şubat tatiline girmiştik. Tatili fırsat bilerek izin almış, Adana’ya çocuklarımın yanına gelmiştim. Bir gün haber programını açtığımda Tunceli’nin karıştığını gördüm. İnsanlar gösteri yapıyorlardı ve “Vali istifa, milli eğitim müdürü istifa” diye bağırıyorlardı. Bir hafta kadar sonra tekrar Tunceli’ye döndüğümde duydum ki Tunceli gergin bir hafta geçirmiş. Milli Eğitim Müdürlüğüne kadar protesto yürüyüşü yapılmış. Vali beyin huzuruna çıkılmış. Vali bey “ne dedi?” bilmiyorum.

Sonuç olarak öğretmen sendikasının veya şöyle diyelim sendika içerisindeki bir kısım grupların hedefi haline gelmiştim. Gidip içişleriyle, emniyetle, jandarmayla uğraşacak halleri yok ya.

 
Toplam blog
: 114
: 860
Kayıt tarihi
: 29.12.06
 
 

Osmaniye Düziçi doğumluyum. Sınıf öğretmenliği, ilköğretim müfettişliği, il milli eğitim müdürlüğ..