Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

1 Milyar kadın dans ediyor

1 Milyar kadın dans ediyor
 

Son yılların en büyük kadın hareketi olan V-Day hareketi kapsamında ben de ŞİDDETE DUR! diyen 1 Milyar kadından biri olarak Haydarpaşa Garı'ndaydım.  KA.DER Kadıköy Şubesinin koordinatörlüğünde ve İstanbul Kadın Sivil Toplum kuruluşlarının katkısıyla 14 Şubat'ta (bugün) Haydarpaşa Garı ve bir çok noktada milyonlar, kadına karşı şiddete son vermek amacıyla dünya kadınlarıyla aynı günde dans ederek tepkimizi ortaya koyduk. 

 

Amerikalı kadın aktivist Eve Ensler tarafından başlatılan V-Day hareketinin kuruluşunun bu yıl 15. yılı dolayısıyla Ensler, 14 Şubatta tüm dünyada 180 ülkede, 1 milyar kadını dans etmeye, dans ederek kadına şiddete tavır almaya çağırdı. 

Ben de bu çağrıya kulak verdim ve oradaki yüzlerce kadınla birlikte 15 dakika boyunca dans ettim. 

Harika bir duyguydu, Grammy ödüllü Tera Clark'ın 'Break The Chain' şarkısına tam 3 kez eşlik ettik dansımızla.

Kim ne derse desin, ses getiren bir hareketti. Bu sesi duymayanlar utansın. 

*

 

 

Hızımı alamadım, eve ya da işe gitmek yerine Salacak'taki kafeteryama gidip tatlı yasağımı deldim ve koca bir dilim çikolatalı pasta yedim sütlü neskafe eşliğinde. Size bu yazıyı da oradan yazıyorum. Karşımda süper Tarihi Yarımada manzarasıyla...

***

 

Ayağa Kalkma Mesajı:

 

"Her yıl ülkemizde ve dünyada binlerce kadın öldürülüyor, tecavüze uğruyor, taciz ediliyor, dövülüyor... Kadın cinayetlerinin % 70'i ise kadınların en yakınları; eşi, abisi, babası, sevgilisi tarafından gerçekleştiriliyor.

 

Her 3 kadından biri şiddet, 5 kadından biri tecavüz ya da tecavüz girişimi kurbanı. Dünyada her yıl 3 milyondan fazla kadın sünnet ediliyor.

 

Kadınların da erkekler gibi güven içinde, korkmadan, ürkmeden, acı çekmeden insanca yaşamaya hakkı var...

 

Acı çekmek, tacize uğramak, öldürülmek kadınların kaderi olmamalı, bundan sonra da olmasın...

 

Farkındalık yaratmak, değişim sağlayabilmek

Dünya kadınlarıyla elele dünyayı ve Türkiye'yi değiştirmek, şiddeti ortadan kaldırmak için...

 

Bütün dünyadaki kıs kardeşlerimizle, insanca yaşam için var olan, sesini yükseltmek isteyen herkesle birlikte "sesimizi duyun" diyor, hep birlikte dans ediyoruz..."

 
 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..