Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '22

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

1 tabak sebze yemeği 40 lira

SAKARYA'da yemekleri piyasa ortalamasının çok altında fiyatlarda müşterilerine sunan lokantada, bir tabak yemek fiyatına 5 çeşit yemek satılıyor. Adapazarı, Erenler ve Serdivan ilçelerinde toplam 12 şubesi bulunan lokantaya ait ve piyasa ortalamasının altında satılan yemekler, vatandaşlar tarafından ilgi görüyor. Listede çorbanın 8 buçuk, pilavın 8, kıymalı yemeklerin 17 liradan başladığını gören vatandaşlar ise rotasını buraya çeviriyor. Bir tabak yemek parasına 5 çeşit yemek veren lokantada, durumu olan da olmayan da karnını doyurabiliyor. Ben de bir sebze yemeğini 40 Türk Lirası’na tüketiyorum, aynı ülkenin başka bir kentinin başka bir ilçesinde… Etli yemekler, döner, köfte… Onları düşünmek bile istemiyorum. Taze fasulyenin kilosu market ya da pazarlarda üstelik perakende fiyatı “14 lira”. Odaları, dayanışmaları, birlikleri olan; herşeyi toptan alan lokantalar, bir tabağını nasıl yedirirler 40 / 45 Türk Lirası’na. İçleri nasıl huzurlu? Bunların arasında cuma günleri “öğlen” bitene kadar işyerini kapatıp halka yemek vermeyen “hassas” işletmeler bile var. Ben emekliyim, alış verişlerde kredi kartı kullanmıyorum. Bir başınayım, pratik gıdalar dışında mutfakta hiçbir şey üretemiyorum, tüketemiyorum. Sebze eksikliği, 71 yaşındaki bünyemin “biyo kimya” değerlerini altüst ediyor. Yaşam çizgimi etkiliyor. Bir bamya, bir kızartma ve bir de su; 85 Türk Lirası. Güncel tarih 23.07.2022.

"Biz orta kitleye hitap ediyoruz"

ŞİMDİ DE Sakarya’daki işletmenin sahibi konuşuyor: “Düşünün. Fiyatlarımız ne kadar uygun olsa da parası olmayan kişi, çorba, pilav ve ana yemeği yiyemiyor. Bir tabak yemeğin 40 - 45 lira olduğu piyasada biz 5 tabak yemeği, 37 liraya halkımıza sunuyoruz. En pahalı yemeğimiz et haşlama. Onun da fiyatı 30 lira. Kavurma 26 lira, çorbalarımız 8 lira, pilav ve makarna 8 lira, şerbetli tatlılarımız 8 lira, sebze yemekleri 12 lira, tavuk yemekleri 15 lira, kıymalı yemeklerimiz 17 ile 19 lira arasında. İsmini "5'i bir yerde" koyduğumuz bir kampanyamız bile var, fiyatı 37 lira. Bunun içinde çorba, pilav ve makarna, ana yemek, tatlı ile içecek var. Bir tabak yemeğin 45 lira olduğu piyasada, biz 37 liraya halkımıza bu söz konusu hizmeti de sunuyoruz. Lokantalarımızda mutfak ve depoların kapıları açık. Gezen çok sayıda insan var. Ayda bir ya da iki kere şubelerimizden İl Tarım Müdürlüğü'nün almış olduğu et ve yemek örnekleri var. Analiz raporları da mevcut. Alnımız ak yüzümüz pak."

Gün gelip de böylesine yaşamsal bir sorunla karşılaştığım için çok ezik, kırgın ve üzgünüm… / Levent Üsküdarlı

 

 

 
Toplam blog
: 86
: 39
Kayıt tarihi
: 09.12.08
 
 

1951 / İstanbul. Öğretmen bir ailenin tek çocuğu. Sade bir düzen içinde soluk alıp veren o "eski ..