Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '12

 
Kategori
Sinema
 

1. Uluslararası Van Gölü Film Festivali’nde Jüri Özel Ödülü “Ben Uçtum Sen Kaldın”a gitti…

1. Uluslararası Van Gölü Film Festivali’nde Jüri Özel Ödülü “Ben Uçtum Sen Kaldın”a gitti…
 

kapanış gecesinden


“Ben Uçtum Sen Kaldın” bir filmin yapılma hikayesinden oluşan bir belgesel. Mizgin Müjde Arslan’ın çektiği bu filmi çok önemsiyorum; ötekini tanımak, ötekinin gözünden bakabilmek, tarihi doğru okumak, yüzleşmek için bir refleks geliştirmek gerekiyorsa buna kendimizden başlamak duygularıyla… Yüzleşmeye adım atan bir yol ve yolculuk hikayesi. “Bir gün en yakınımıza dair bildiğimiz bütün bilgilerin tam tersiyle kesişirse yolumuz ne yaparız?” sorusunu da izleyicinin gözleri önüne seriyor.

Arslan hiç görmediği babasının hikayesindeki ve kendi kimliğindeki boşlukları tamamlamak için Mardin'de doğduğu köye doğru bir sözlü tarih yolculuğuna çıkıyor. "Babam nasıl biriydi?" sorusuyla başlayan soruşturma, onu babasının öldüğü "Mahmur" kampına götürüyor. Bu yolculukta karşılaştığı cevaplar, izler, soruşturmasına ayna olacak veriler, bütün hazır algı ve perspektifleri sarsan alternatif bir tarih yazımına dönüşüyor. Türkiye'nin Batı yakasından "terörist" olarak damgalanan babasının hikâyesi, onu tanıyan ve sevenlerin gözünden anlatıldığında bütün kodlar ve önyargılar sarsılıyor.

İnsanın kendi hikâyesini kendisinin anlatamaması ve başkalarının ötekileştirici, yabancılaştırıcı, canavarlaştırıcı, düşmanlaştırıcı, bakışına maruz kalması herhalde dünyadaki en büyük musibetlerden biridir.  Toplumda marjinalleştirilen, ötekileştirilen, egemen ideolojinin bakışına hapsedilen insanlara kendi hikayesini anlatma fırsatı vermesi bakımından,  “Ben Uçtum Sen Kaldın”  çok önemli. İktidar elbette kendi gerçeği olmayan gerçeği yok etme peşinde.  Foucault da öyle demiyor muydu?; "İktidar gerçekliği üretir... hakikat ritüellerini üretir." Bu yüzden her ülkenin kendi hakikat ritüellerine ters düşen "teröristleri" vardır. Amerika Irak'taki isyancılara "terörist" der, İsrail Filistinli direnişçilere "terörist" ilan eder vs...

Son derece zor koşullarda tamamen çalışma ekibinin gönüllülüğü ve azmiyle yola çıkılan ve 16 Aralık’da başlayan 1. Uluslararası Van Gölü Film Festivali, 22 Aralık 2012 Cumartesi günü, Rescate Otel’de yapılan ödül töreni, Grup İsimsiz’in müzik dinletisi ve Fotoğraf sanatçısı İhsan Kaçar’ın “Savaşın Kadınları” projesinin sunumuyla son buldu.

Yeşim Ustaoğlu’nun başkanlığında, Mehmet Güleryüz, Suna Yıldızoğlu, Mustafa Biber, Zahit Atam ve Yücel Ünlü’den oluşan ‘1. Uluslararası Van Gölü Film Festivali’ jürisi, ödül alan filmleri 14 film arasından seçti.

 

İNCİ KEFALİ SİNEMA ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU

 

En İyi Film

1. Öfkeli Çılgınlık Karamsar Çile – Hatice Yakar
2. Kırık Midyeler – Seyfettin Tokmak
3. İz -Tayfur Aydın

 

En İyi Yönetmen

Öfkeli Çılgınlık Karamsar Çile – Hatice Yakar

En İyi Erkek Oyuncu

Kırık Midyeler – Uğur Mehmetoğlu ve Sedo Çelik

 

En İyi Kadın Oyuncu

Can – Selen Uçer

 

En İyi Senaryo

Adalet Oyunu – Mahur Özmen

En İyi Görüntü Yönetmeni

Öfkeli Çılgınlık Karamsar Çile – Ertunç Şenkay

En İyi Film Müziği

Nar – Selim Demirdelen

 

En İyi Sanat Yönetmeni

Adalet Oyunu – Natalie Yeres

 

Jüri Özel Ödülü

Ben Uçtum Sen Kaldın – Mizgin Müjde Arslan

 

 
Toplam blog
: 84
: 605
Kayıt tarihi
: 05.03.09
 
 

Konya Akşehir doğumluyum. Selçuk Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliğ..